Det var vel mest, at jeg tror ikke, jeg vil have brug for 1L, eller hvad er udløbsdatoen på sådan en?

margorjon sagde:
Det var vel mest at jeg tror ikke jeg kommer til at have brug for 1L, eller hvad er udløbsdatoen på sådan en?
Selv når det har tørret, har det dårlig vandtolerance, så det går fint at dryppe lidt vand i og røre rundt, indtil det er som hårdtpisket fløde igen.
Jeg tror, man kan holde liv i bøtten i mange år, hvis man gør sådan.

Okay, det var jo kanon!

Kald mig gerne ekstrem, men selv er jeg blevet træt af alle disse sammenfaldende masser, specielt Husfix. Nu bruger jeg Biltemas billige ankermasse til sådanne arbejder, og så kan man også bore i det, som om der aldrig havde været et hul der. Til rigtige arbejder bruger jeg dog kun Sormat ankermasse.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Ovrigt/Ankarmassa-2000028382/

OSF synker ekstremt begrænset. Ankermasse er god til meget, men at "spartle" igen borehuller ville jeg ikke bruge det til.

Jeg ville jo ikke kalde det at fylde op små dybe huller for at spartle. Ankarmassa er lavet netop for at fylde små dybe huller uden at synke sammen. Frem for alt kan du fylde hullet helt fra bunden, og konsistensen er lavet til at hæfte mod cement/beton uden at påføre tryk.

vægspartelmasse, bøvle forsigtigt med og du kan med en fugtig klud tørre spild væk på tapetet, det klarer en let fugtig klud uden at farve/udvide sig. Tag dig god tid og vær forsigtig og omhyggelig, så får du et godt resultat. vægspartelmasse på tube er let at lukke igen og er billig. Hvis det synker sammen, vent indtil det er helt gennem tørt og påfør en gang til.

• Synes
Neo111
  • Laddar…
Joelbit sagde:
Jeg ville jo ikke kalde at fylde små dybe huller op for at spartle. Anker masse er lavet netop til at fylde små dybe huller uden at synke sammen. Frem for alt kan du fylde hullet helt fra bunden, og konsistensen er lavet til at hæfte til cement/beton uden at anvende tryk.
Anker masse er beregnet til indfæstning, men selvfølgelig, hvis man har en god væg, fungerer det at fylde med det, men er væggen af f.eks. letbeton, vil du få et mindre helvede, hvis du engang vil bore i et igen fyldt hul.

Jeg siger ikke, at din måde er forkert, men JEG ville sandsynligvis ikke gøre sådan undtagen i visse specifikke tilfælde.

jonko sagde:
Ankermasse er til for fastgørelse, men visst hvis man har en god væg, fungerer det at fylde med det, men hvis væggen er fx letbeton, vil du få et mindre helvede, hvis du nogensinde vil bore i et igen fyldt hul.

Jeg siger ikke, at din måde er forkert, men JEG ville sandsynligvis ikke gøre sådan undtagen i visse specifikke tilfælde.
Jo selvfølgelig er ankermasse i første omgang til fastgørelse, men der ville jeg normalt aldrig have brugt Biltema's ;-) Jeg er mest træt af spartelmasse, der synker sammen og revner. Samt at det ofte er for blødt til at lave en ny god fastgørelse i, hvis det skulle være nødvendigt.

Og hvordan ved man, om det er letbeton eller ej?

Da jeg ringede til viceværten, fik jeg det vage svar, at "det er beton i princippet i hver væg" eller noget i den stil.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.