Vi har for nylig fjernet afløbet, der gik til overetagen i vores hus, som er bygget i 1927.
Nu har vi et stort hul i gulvet, som man kan se direkte ned til etagen nedenunder fra.
Hvad er den bedste metode til at fylde dette ud? Bare fylde op med træ og derefter afslutte med trægulv, eller er der nogen gode forslag?

Vedhæfter et billede af, hvordan det ser ud, hvor afløbet kom op.

• Hul i trægulv efter fjernet afløb i gammelt hus. Viser gammelt trægulv med ujævnheder og afskallet maling på væggen.
Ingen som har nogle forslag.
Min sidste tanke er at bygge en eller anden form for trækasse, som jeg fylder med isoleringsmateriale, typiskt Hunton trætisolering. Og så gulvplanker ovenpå.

Det er sikkert et hul i taget under med, det går at lægge nogle brædder i hullet som ligger på træværket der og skrue fast fra undersiden med skruer som forsænkes, da er der noget at fæstne i til en plade eller andet så hullet bliver dækket. I hullet sætter du en plastpose og presser almindelig isolering ned til fuldt. Hvad du skal bruge af overflademateriale ved jeg ikke, men sandsynligvis bliver det en plade, gulvspån som er falsed limes i samlingerne et must hvis det bliver et tæppe. Ellers en 16 eller 22 mm spån som bare dækker hele gulvet plus hullet og måske et klikgulv på det, holder godt og bliver stumt. Behøves intet special for at plugge hullet.

Senest redigeret:
  • Synes
dirrekok
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.