Hej!
Jeg tænkte på at mure et par lag murblokke og derefter flise fundamentet for at stille vaskemaskinen på det. Er der nogen, der vil give mig nogle tips eller råd, inden jeg går i gang?

Det virker enkelt, men som med alt andet er det sikkert mere, end man tror.
(altid er der noget, ofte er det meget)

Venlig hilsen Micke

Må jeg bare spørge hvorfor? Selv har jeg et dj...a vaskemaskinefundament som jeg skal bryde op den dag vi skal friske vaskerummet op. Hvorfor ikke et som kan flyttes?

Hm, tænkte at det ville være skønt at få maskinen op i en bedre arbejdshøjde.

Vi har et fundament under vaskemaskinen og tørretumbleren, vil gætte på en lecablok høj, og det er perfekt. Man slipper for at bukke sig, og der er plads til en vaskepose under lågerne. Vil ikke undvære det. Hvorfor skal I fjerne jeres fundament?

Der findes benstilling til vaskemaskinen at købe, hvis man ikke vil krumme ryggen. Alternativt kan man bede et smedeværksted om at lave en med justerbare fødder. Fordelen er, at man kan komme til at rengøre under maskinen, hvor der ellers samler sig et hyggeligt fnugfilter gennem årene.

Hej!
Jeg tænkte også på at støbe et fundament til maskinerne, da vi renoverede bryggerset, men ombestemte mig og købte i stedet en sokkel af stål hos El-giganten. Hæver maskinen lige så meget og er mere fleksibel, hvis man af en eller anden grund skal omdisponere bryggerset. Kan dog godt være enig i, at et rigtigt fundament ser mere professionelt ud.

wertok sagde:
Vi har et fundament under vaskemaskine og tørretumbler, vil gætte på et lecablok højt og det er perfekt. Man slipper for at bukke sig og der er plads til en vaskepose under lågerne. Vil ikke undvære det. Hvorfor skal I fjerne jeres fundament?
Vi skal lave om på planløsningen i bryggerset. Vaskemaskinen, der står på fundamentet, er sikkert en femtier, den nye står ved siden af. Udover vaskemaskinen har også en bænk med vask (vask..) fået eget fundament, så det bliver til at fjerne...

imported_Benno sagde:
Der findes benstativer til vaskemaskinen at købe, hvis man ikke vil bøje ryggen. Alternativt kan man få et smedeværksted til at lave et med justerbare fødder.
Fordelen er, at man kan komme til at rengøre under maskinen, hvor der ellers samles et hyggeligt fnuglag gennem årene.
Er at foretrække, hvis man en gang vil lave om i vaskerummet. Vi har vores maskiner på en svejset konstruktion, som derefter er pulverlakeret, med stilleskruer. Synes at det ser rigtig godt ud, samt at det er let at rengøre. Inden vi lavede om i vaskerummet, var der et fundament, som forsvandt hurtigt :D:D

En ordentlig regelram og så vandfaste plader udenpå. Bare sætte hængsler i fronten så har I et opbevaringsrum også :)

mats_o sagde:
En ordentlig ram og så vandfaste plader udenpå. Bare sæt hængsler på fronten, så har I også et opbevaringsrum :)
Og man kan også sætte matchende fliser på denne skabelse :)

Ja, en regelram måske er løsningen. Og den kan jo som sagt beklædes med kakler, gode idéer!

Læg dobbelte plader f.eks. marineplywood eller flakplyfa og limskru lagene, så bliver det stabilt og godt til fliser. Tipset ville nok være at lægge den nubrede side udad, så man får godt greb for fixen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.