Hej,
jeg har et hus: 1 plan + kælder med en tilbygning. Tilbygningen er bygget med punktfundament, som man kan se på billederne.

Nu overvejer jeg, om der er en grund til at ændre det. Personligt synes jeg, at det ser mærkeligt ud i forhold til resten af huset, som har en fin sokkel. Min tanke er eventuelt at mure en mur, så det ligner det øvrige. I tankerne slog det mig, hvorfor jeg ikke laver en betonplade med f.eks. 300mm isolering nedenunder, for der er plads nok.

Er der nogen, der kan bidrage med en fornuftig grund til at gøre det ene eller det andet?

Udbygning af hus på stolpefundament med store vinduer, omgivet af græs og træelementer. Gruslag med træbjælker, rør og hønsetråd under husets udvidelse med plintgrund. Under et udbygget hus med plintgrund og synlige pæle. Jord og grus ses på jorden under fundamentet.

Jeg ville have ladet det være sådan såfremt der ikke er nogle direkte problemer med den nuværende løsning.
For at gøre det hele pænere ville jeg nok overveje fodlister.

• Synes
Dalastuga
  • Laddar…
Så vidt jeg ved er det ingen problemer. Jeg tænkte, at man måske har mindre varmeforbrug, hvis man ikke har en plintgrund.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.