Hej
Skal jeg have byggplast i væggen på badeværelset inden for OSB-pladen, eller kan jeg springe det over, da der jo bliver en dampspærre på gipspladen?

Jeg har gulvvarme fræset i spånpladen i soveværelset og har købt Pergo klikgulv. Forhandleren mener, at jeg skal have byggplast under klikgulvet, kan det passe, når det er på overetagen?

Taknemmelig for råd!

Du kan springe plasten i badeværelsesvægge præcis som du siger. Det gør dog ikke noget, hvis du lægger plast, specielt ikke hvis tætningslaget er dug.

Jeg forstår ikke, hvad plast under gulvet skulle have for funktion i et bjælkelag mellem etagerne.

De mener, at der kan komme kondens op i klikgulvet, da der er slange, der ligger fræset ind i gulvspånpladen, og så gælder garantien ikke for gulvet.

Mmm, men hvorfor skulle der være mere kondens nedenunder end ovenfra? Gulvvarmeslangen i sig selv afgiver ingen kondens.

Edit: jeg har dog ikke doktoreret i dette emne, der findes måske en god forklaring...

Senest redigeret:
At man skal have plast under gulvet har at gøre med, at der bliver forskellige temperaturer på over- og undersiden af gulvet. Hvis man ikke har plast, bliver der forskellig RF på de to sider, derfor plasten. Men jeg har selv kørt 8 år uden plast og har ikke haft nogen problemer. Så plast eller ej er en smagssag.

Så kører jeg uden plast tusind tak for hjælpen!

Er der forskellige temperaturer, er der garanteret også forskellig RF, uanset om det er plastik eller ej.

injonil sagde:
Er det forskellige temperaturer, så er det garanteret forskellige RF også, uanset plast eller ej.
Ja det bliver det. Forvekslede RF med fugtkvote.:blushing:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.