Har plukket op mange gode tips fra byggahus, men nu er det tid til min første egen post :) Har nok hængt her i over et år uden at skrive noget selv :eek:

Har renoveret en overetage, og især en kvist som var i meget dårlig stand. Hele kvisten blev revet ud og gjort dobbelt så stor, så toilettet og altandøren som var i kvisten fik tilstrækkelig plads til at fungere normalt.

Huset i øvrigt er gammelt, 1910-1930-tallet noget, på-, om-, og tilbygget i diverse omgange. Ingen øvrige vægge eller tag på overetagen hvor kvisten sidder har nogen fugtspærre (plastfolie), det som findes er vindtæt papir.

Hvordan gør jeg med tætningslaget? Springer det over, da det ikke findes i resten af væggene, eller sætter op et ordentligt tætningslag i de vægge som renoveres efterhånden? Jeg har bildt mig ind at det kunne blive problemer med kun at have plastfolie nogle steder?
Kan jeg få problemer hvis jeg sætter en ordentlig fugtspærre på gipsvæggen i toilettet før den skal flisebelægges (grunderen jeg plejer at bruge fungerer også som fugtspærre) med tanke på plastfoliens tilstedeværelse eller ikke på overetagen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.