Y
Er begejstret for at få nye vægplader op i garagen.

Taget lækkede og forårsagede fugtskader, som ikke vil kunne genoprette sig.

Jeg er lidt bange for at bryde dem løs med kobenet, for jeg har jo malet ydersidens panel og er slet ikke lysten til at risikere, at jeg rykker og flår i søm og andet.

Hvad ville der ske, hvis jeg satte nye regler mod de gamle...
Ville de gamle fugtige så skade de nye?

Eller hvis jeg skider på at hverken skifte eller supplere. Bare på med lidt ny vindpapp, isolering, plastik og plade... Hvad sker der så?

------

* Hvilket plademateriale er mest prisvenligt til senere at kunne hænge hylder og andet?
* Er det overkill at sætte renoveringsgips udenpå. Føles meningsløst, mere let beskadiget. Måske bedre bare at rulle træpladerne hvide.?

--------

dsc00615rit.jpg

Bygger du ind reglerne uden at de får tørre ordentligt, får du skimmel.
Hvordan ved du, at de ikke vil kunne komme sig? Har du udeladt nogen information?
En ordentlig varmeblæser i en uge kunne du ellers prøve.

Y
Kender en skaderegulerer, der var her og målte samt sagde, at det ikke kan komme sig. Derimod fik jeg indtryk af, at jeg kunne frakoble det dårlige.

Har behandlet med diverse midler, boracol med flere.

Skimmel vil jeg selvfølgelig ikke risikere at få. Har bare ikke viden om, hvordan det reagerer, hvis jeg sætter plade. Det kunne jo have en konserverende effekt (fantasi spekulation).

Taget tog vand ind før, men pappet & sponten er skiftet nu.

Nu har jeg jo ingen idé om, hvordan helheden ser ud, eller hvordan konstruktionen ser ud, men hvis det er så beskadiget, som du siger, ville jeg i det mindste prøve at fjerne en reglen for at se, hvor meget arbejde det vil blive at udskifte disse.

I stedet for at bruge et koben og "rive og flå" kan du måske bruge et diamantskær på vinkelsliberen eller et savblad beregnet til metal på multimasteren og save sømmene af på bagsiden af reglen.

Hvis det er svært at få adgang til at save i starten, kan du måske først forsigtigt løfte en sprække op med kobenet og derefter save.

Y
Jeg målte lidt med dyr måler på de områder, der så lidt mørkere ud. Men den landede kun i begyndelsen af orange.... 16% eller hvad det nu er for enhed. 16 i hvert fald... som værst var der en lille zone 17. Forsøger at søge lidt lige nu, hvilke værdier der er acceptable.

Er det ikke 15 for at kunne male? så burde 16 vel være okay at lukke igen.

Din ven skaderegleraren burde kunne give dig gode forslag til, hvad du skal gøre, og ikke...

Y
Jo men først i morgen, jeg keder mig jo nu. ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.