På væggen i soveværelsets garderober opdagede jeg en mindre bule i pudset, som straks brast, da jeg trykkede let på den. Materialet bag var meget porøst og næsten trådlignende, det er altså ikke kun malingen, der er sluppet. Væggene i huset er af letbeton, der er pudset og derefter malet. Og på den anden side af denne væg er badeværelset, hvilket får mig til at tænke på, om det kan være en indikation på en vandskade!?
Vi har for nylig overtaget boligen og er lige begyndt at renovere, så jeg har ingen idé om, hvor længe denne "bule" har været på væggen. Hvis det er en vandskade, er den sandsynligvis ældre, da badeværelset blev lavet om for mindst 10 år siden, og badekarret blev erstattet med en brusekabine, så den væg ikke længere udsættes for vand. Næste sommer har vi tænkt os at renovere badeværelset, så da vil vi finde ud af sort på hvidt, om det er en gammel vandskade. Men bør vi straks forsøge at finde ud af, hvad det kan være, eller kan vi bare spartle hullet, male væggene, og roligt vente, indtil vi renoverer badeværelset?