Hej!
Behøver jeres meninger omkring igangværende byggeprojekt.
Er i gang med at renovere et hus, der har trukket ud. Hus bygget i slutningen af 60'erne, hvor der nu er støbt gulvvarme, tagisoleringen er fjernet osv. Således ingen isolering på loftet nu. Taget er listet og plastet. 400mm isolering skal ind på loftet. FTX-system er på vej. Ingen varme har været tændt i flere måneder.
1. Jeg synes, at luftfugtigheden er høj i huset.
2. Det ser ud som om, hvidskimmel kommer frem på råspåndtaget i det kolde loft. Det har ikke været sådan før.

Ingen andre ændringer er lavet i huset. Jeg er bekymret for, at det er for høj luftfugtighed generelt i luften, der skaber denne mistænkte vækst.

Har I forslag til, hvad jeg skal gøre? Sætte en byggevarmer i huset? Affugter? Kan jeg bygge videre med god samvittighed, altså plastre vægge osv. Ingen synlige vandlækager nogen steder. Jeg har overvejet at sætte en almindelig badeværelsesventilator i huset, der blæser ud midlertidigt, måske i kombination med en byggevarmer, der hæver temperaturen en smule. På nuværende tidspunkt er der heller ingen indvendige vægge. Skal jeg være ærlig, vil jeg ikke sætte en byggevarmer i gang, for temperaturforskellene kan jo forårsage kondensudfældning på de kolde vægge/taget uden isolering.

Taknemmelig for meninger!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.