Hej!
Jeg tager chancen og spørger lidt om
Jeg har et hus fra 30'erne med en papbeklædt terrasse, der har boligareal under. Der er lækket vand ind, og jeg fjernede loftet, som nogen monterede for 20-30 år siden. Herunder var der sprækker ind til armeringen, som var rusten, og en længere, dybere sprække, der går over hele loftet.

Spørgsmålet er: hvad gør man med dette?

Man kan udbedre tæthedslaget først, hvis man tror, man skal beholde betonkonstruktionen. Men hvad gør man med loftet på indersiden?

Måske sprækker det igen, hvis man pudser over, selvom det nu bliver tørt?

At rive hele betonpladen ned og støbe igen er selvfølgelig en mulighed, men det bliver vel dyrt?

At sætte nyt loft op for at dække det går vel også?
Materiale til loftet i så fald?
Andre idéer?

• Træterrasse med bord og stole, omkranset af hvidt rækværk. Løvfald på jorden indikerer efterår.
  • Revnet betonloft med synlig rusten armering under, fra en ældre bygning med vandskade.
  • Loft med synlige, trærammelister og revnet beton, som viser skader med udsyn til armeringsjern; problematik med utæthed og renovering.
  • Loftet med træbjælker og eksponeret beton, hvor revner og skader er synlige, potentielt relateret til vandlækage i et hus fra 1930'erne.
  • Revnet betonloft med synlig rusten armering. Omfattende sprække i loftet i et hus fra 1930'erne.
L
Det der kan være alvorligt, hvis armeringen er rustet igennem flere steder.

Jeg ville få en ekspert til at vurdere, om det kan udbedres uden risici.

Et alternativ er at rive det ned og erstatte det med en trækonstruktion.

Du behøver få der en konstruktör som vurderer det, det er for kompliceret problembillede til at give udtalelse her.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.