Hej!
Jeg tager chancen og spørger lidt om
Jeg har et hus fra 30'erne med en papbeklædt terrasse, der har boligareal under. Der er lækket vand ind, og jeg fjernede loftet, som nogen monterede for 20-30 år siden. Herunder var der sprækker ind til armeringen, som var rusten, og en længere, dybere sprække, der går over hele loftet.
Spørgsmålet er: hvad gør man med dette?
Man kan udbedre tæthedslaget først, hvis man tror, man skal beholde betonkonstruktionen. Men hvad gør man med loftet på indersiden?
Måske sprækker det igen, hvis man pudser over, selvom det nu bliver tørt?
At rive hele betonpladen ned og støbe igen er selvfølgelig en mulighed, men det bliver vel dyrt?
At sætte nyt loft op for at dække det går vel også?
Materiale til loftet i så fald?
Andre idéer?
Jeg tager chancen og spørger lidt om
Jeg har et hus fra 30'erne med en papbeklædt terrasse, der har boligareal under. Der er lækket vand ind, og jeg fjernede loftet, som nogen monterede for 20-30 år siden. Herunder var der sprækker ind til armeringen, som var rusten, og en længere, dybere sprække, der går over hele loftet.
Spørgsmålet er: hvad gør man med dette?
Man kan udbedre tæthedslaget først, hvis man tror, man skal beholde betonkonstruktionen. Men hvad gør man med loftet på indersiden?
Måske sprækker det igen, hvis man pudser over, selvom det nu bliver tørt?
At rive hele betonpladen ned og støbe igen er selvfølgelig en mulighed, men det bliver vel dyrt?
At sætte nyt loft op for at dække det går vel også?
Materiale til loftet i så fald?
Andre idéer?
Klik her for at svare