Hej,
Jeg har et ubehandlet (ser ud til at have været malet for længe, længe siden, hvis man kigger langs vægkanterne) betongulv i min garage (som ikke er opvarmet). Når jeg har haft f.eks. malerbøtter stående i længere tid, har der dannet sig en lille mørk plet under bøtten, det ser ud som om det er fugtigt, men jeg kan ikke direkte mærke, at det er fugtigt. Pletten plejer at forsvinde efter et par dage. Jeg har nu tapet et lille stykke plastik fast på gulvet for at se, om der dannes nogle dråber eller lignende.
Mit spørgsmål er: afgiver betongulv normalt fugt, eller bør det ikke blive fugtigt under plastikstykket? Jeg ved desværre ikke, om det er en plade på jord eller bygget med krybekælder. Huset og garagen er bygget i starten af 60'erne, og huset har krybekælder med beton etageadskillelse. Huset har ventiler rundt omkring, men det har garagen ikke. Man kan ikke komme ind under garagen, hvis man går ned under huset.
Jeg overvejer at lægge frostsikre klinker i garagen, men hvis der kommer fugt fra gulvet, er det måske ikke så godt? Er der noget, man skal tænke på, inden man lægger klinker?