Vi har fået besigtiget vores hus før et salg, og det viste sig, at på en af ydervæggene var fugtindholdet i bundstykket 18%, altså lidt over grænseværdien. I de øvrige dele var fugten ok. Af lugten i huset mærker man slet ikke, at der skulle være noget underligt. Huset er bygget på plade på jord og blev bygget i 91.

Ifølge et "syllfirma" i området ville det koste omkring 15-20 tusinde at udskifte bundstykket i den pågældende væg. Nu undrer jeg mig lidt over, hvordan man bedst går videre med dette. Lader man det være og reducerer købsprisen med det tilsvarende beløb (hvilket ejendomsmægleren foreslog), eller gør man bedst i at få det udbedret, inden et salg er gennemført?

Spontant ville det være rart at få dette ordnet for at slippe for problemet og undgå at skræmme eventuelle købere væk. Eller er dette en mindre sag, end hvad jeg synes?

Er syllen som sådan skadet af fugtindholdet? Er kilden til det lidt højere fugtindhold fundet?

Nej, endnu er det ikke undersøgt om noget er skadet eller hvad som i sin tur er årsagen.

Det som er en smule mærkeligt er også at vi ikke har boet særligt længe i huset, vi flyttede ind for knap to år siden. En besigtigelse blev også gjort da vi flyttede ind og der var ikke nogen anmærkninger. Kan dette gå som en skjult fejl?

Skynd dig ikke!

Og husk, at det er rådne måned! Den fugtigste måned på hele året! Kommer den fugtige luft mod syllen, bliver den fugtig også!
Vent i en måned til. Eller sælg om efteråret. Så bliver syllen også tørrere.
Jeg antager ingen lækage fra rørene! Og at der ikke findes jord masser ved huset!

P.s. Skjult fejl som hvad? Syll med lidt forhøjede værdier???
En lækage, at den er rådden, konstruktionsfejl... kan være skjult fejl. Men dette?

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.