Hej,
For et par år siden byggede jeg et biografværelse i kælderen. På gulvet lagde jeg Platonmåtte, derefter en måtte for at det ikke skulle larme (har glemt navnet) når man gik på klikgulvet. Nu i weekenden kedede jeg mig og fjernede lidt af gulvet for at se, hvordan det så ud nedenunder. Det var meget vådt på betongulvet, hvilket jeg egentlig vidste det ville være. Jeg har været omhyggelig med vægge, afstand på 5 cm til kældervæg, metal skinner i gulv og loft, afstandsstykker mellem alle lister, gulv og loft. Men nu begynder jeg at blive lidt bekymret alligevel, er der noget, der tager skade af den våde beton? Fugtigheden burde jo have en chance for at vandre, synes jeg. Har ikke mærket nogen mærkelig lugt. Ingen chance for at betongulvet tager skade af vandet? Der er dobbelt gipsplader som vægge, kan man se noget på dem, hvis det begynder at blive problematisk?
 
Jeg havde en sådan løsning i et rum i min kælder, platon og så laminat. Rev det væk for jeg havde problemer med sølvfisk og for at jeg skulle fikse rummet. Føj, hvor ulækkert derunder, edderkopper tusindben, sølvfisk bænkebidere, støv.

Jeg har læst at det bedste ved en sådan løsning er at have en eller anden mekanisk ventilation som suger luft. Hvis det ikke lugter, er det måske ikke så slemt. Arbejdet med at rive ned er ofte ikke så sjovt.
 
Øv og bæ!! Ser ikke ud til at være så slemt hos mig! Endnu :-)
Mekanisk løsning er bedst absolut men koster derefter også, desværre. Men tilbage til mit spørgsmål, er der nogen risiko med vandet? Efter disse år så har det virkelig ikke lugtet af noget. Mere end øl og chips! :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.