Vi har bygget en kattelem fra hallen til et depot lige uden for vores hoveddør (derefter har kattene en yderligere lem ud gennem depotdøren). Efter at have læst lidt op på emnet indså vi, at det var vigtigt, at der ikke trængte fugtig indendørsluft ind i isoleringen, så vi har sørget for, at det er tæt ind mod isoleringen.

Læs også et tidligere indlæg på dette forum og fulgte deres råd. https://www.byggahus.se/forum/threads/kattlucka.323073/

I dag så jeg dog, at der var kommet fugt under væggen (se billede). Jeg undrer mig over, om det er fugtig luft, der går ud gennem kattelemmen og så kondenserer ved gulvet, så det bliver fugtigt? Eller er der noget andet, der er mistænkeligt? Ovenfor er der samme tag over både hallen og depotet.

Det er også mærkeligt, at jeg kan stikke en finger der under mellem betonen og væggen, flere centimeter ind... skulle der ikke være en skrue/regel der, som væggen står på? Det er fugtigt, når jeg stikker fingeren derind i hvert fald.

Huset er bygget i 1988, men jeg tror, det er lidt tykkere vægge og mere isolering end typisk for 80'erne. Fugtspærren sidder 5 cm inden for indendørs gipsen.

Vi byggede dette i efteråret, og jeg har været i depotet hver dag siden da for at rense kattesandkasserne, og det er første gang, jeg ser noget.

Kattlem installeret i væggen, med en gummimåtte i åbningen. Der ses fugtpletter på gulvet og væggen omkring lemmen.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.