Du tænker helt rigtigt, det skal ikke være noget problem, da man plejer at lime celleplast/frigolit med polyuretanlim, og det er netop polyuretan, der findes i fugeskum. Har selv gjort lignende for at tætne samlinger inden støbning, og det fungerede perfekt, limer og tætner godt mod pladerne. Sørg for, at pladerne er nogenlunde rene, og spray dem med lidt vand fra f.eks. en forstøver, inden du skummer, så bliver det endnu bedre.
Jeg har også fuget mod frigolit uden at bemærke nogle problemer.
Eventuelle langsigtede problemer har jeg dog ikke opdaget endnu (1 år gammelt). Og da der ligger en betonplade oven på, vil jeg nok aldrig opdage eventuelle problemer heller.
Jeg tror, du roligt kan bruge fuge.
Eventuelle langsigtede problemer har jeg dog ikke opdaget endnu (1 år gammelt). Og da der ligger en betonplade oven på, vil jeg nok aldrig opdage eventuelle problemer heller.
Jeg tror, du roligt kan bruge fuge.
Skum tåler ikke sollys (jo visse varianter), men ellers virker det helt stabilt. Begyndte at bruge skum for cirka ti år siden, og nogle af disse steder kan jeg stadig inspicere. Ser ud præcis som da jeg smurte skummet på, om end noget mørkere i overfladen. I sollys bliver det dog skørt og falder i smådele.
Klik her for at svare