Hej,

Som flere ved bygger jeg med Isorast. Deres blokke er "tandede" i over- og underkant for at en blok skal kunne samles med en anden (præcis som en legoklods). Når blokken sættes mod pladen er der altså en sprække mellem plade og blok. For at betonen ikke skal flyde ud i disse huller tætnes de med fugeskum. Nu når det har regnet så meget har vandet ramt fugeskummets "boble" på ydersiden. Når jeg kigger på indersiden af væggen kan jeg se, at der er fugt nogle steder, og jeg føler, at det er gennem fugen, det er kommet ind.

Skummet som stikker ud fra facaden skal skæres bort, og der vil komme puds over. Skal det være sådan? Bliver det virkelig tæt i fremtiden?

Man bruger jo også skum ved vinduesmontering, så samme problem må være opstået også der? Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg skal gøre?

Hej Fröberg.

Jeg er lidt nysgerrig på Isorast, vi står og skal beslutte os for, om vi skal bygge med dem i Jönköping. Jeg har fulgt dine indlæg og forstået, at du er meget tilfreds med samarbejdet. Men jeg er lidt nysgerrig på, hvordan I har løst problemerne med fugten, for det lød jo lidt skræmmende, at huset ikke blev tæt. Er Birger hjælpsom, når problemerne opstår, eller hvordan håndteres det? Skriv gerne et svar eller endnu bedre, giv mig et kald, hvis du vil 0736-353 353

mvh maria

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.