Hej

Jeg har 2 gerede brædder som jeg har limet og skråskruet sammen. Efter dette har jeg trukket en latexfuge. Når dette er tørret, har fugemassen sunket et par mm i sprækken.
Spørgsmålet er, hvad gør jeg forkert?
Beckers variant af latexfuge er det jeg anvender.

At latex og andre flydende fyldningsmaterialer krymper lidt ved tørring må vel anses som normalt.

Føj til med mere.

E etompau sagde:
At latex og andre flydende fyldningsmaterialer krymper lidt ved tørring må vel anses som normalt.
Ok. Findes der nogen bedre måde at gøre det på end at bruge latex?

Skal disse brædder males? Ude eller inde?
Prøv at fuge igen, så kommer det til at holde et stykke tid. 1-2 år..

Brug en god akrylfugemasse næste gang. Krymper ikke lige så meget som latex.

P psjolin sagde:
Skal disse brædder males? Ude eller inde? Prøv at fuge igen, så vil det holde et stykke tid. 1-2 år..

Brug en god akrylfuge næste gang. Krymper ikke lige så meget som latex.
Brædderne skal males, indendørs. Ok. Det er dem på brødgården, der anbefalede latexfuge, men så må jeg prøve akrylfuge i stedet :D

P Pappa1986 sagde:
Ok. Finns det något bättre sätt att göra än att använda latex?
Det bedste er at save fugen så tæt, at du ikke behøver nogen latex eller akryl. Ingen tynd fuge vil se godt ud over tid, når træet bevæger sig.

V vectrex sagde:
Det bedste er at save samlingen så tight, at du ikke behøver noget latex eller akryl. Ingen tynd samling vil se godt ud over tid, når træet bevæger sig.
Det ville klart være mest optimalt, men da jeg har en Biltema kap og geringssav, er det umuligt at få 100% perfekt (måske jeg skal give skylden til noget).;)
Måske skal jeg lade være med at fuge, og grunde lidt mere.

Hvis du saver den venstre liste på venstre side af saven og den højre på højre side, kan saven i princippet save hvor skævt som helst, så længe savklingen arbejder i et plan (hvilket den næsten altid gør, da den roterer), og det er stadig muligt at få en "helt tæt" samling. Så skyld ikke på saven :-P

Byurn Byurn sagde:
Om du sågar den vänstra listen på vänster sida av sågen och den högra på höger sida så kan sågen i princip såga hur snett som helst bara sågbladet jobbar i ett plan (vilket det nästan måste, då det roterar) och det går fortfarande att få en "helt tät" skarv. Så skyll inte på sågen :p
Ok. Virket är vridet ;):crysmile:
Haha nä men förstår nog att det är handhavandet som brister, ska försöka tänka till lite extra vid nästa sågning hehe

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.