8,890 læst ·
9 svar
9k læst
9 svar
Frygtelig reparation efter rørudskiftning - Hvordan skal jeg reparere?
Hej,
Har en ejerlejlighed som har gennemgået en rørudskiftning inden jeg købte lejligheden. Efter en tidligere rørudskiftning med virkelig dårlig reparation er der nu store huller i nederste og øverste hjørne i køkkenet, hvordan reparerer jeg nemmest disse huller?
Jeg tænker, at jeg sprøjter lidt fugeskum ind for så at påføre et tykkere lag af husfix, tænker at fugeskummet giver en lille modstand til at trykke fixet op på. Lyder dette som en god løsning, eller hvordan ville I have gjort det?
Har en ejerlejlighed som har gennemgået en rørudskiftning inden jeg købte lejligheden. Efter en tidligere rørudskiftning med virkelig dårlig reparation er der nu store huller i nederste og øverste hjørne i køkkenet, hvordan reparerer jeg nemmest disse huller?
Jeg tænker, at jeg sprøjter lidt fugeskum ind for så at påføre et tykkere lag af husfix, tænker at fugeskummet giver en lille modstand til at trykke fixet op på. Lyder dette som en god løsning, eller hvordan ville I have gjort det?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Spændende.......hvad er der inde i hulrummet, hvis du lyser ind der? Føles mere som en ting for foreningen at fikse det der?
S Stefan1972 sagde:
Har ikke kigget ind alt for nøje, men en afløbsledning ses i det øvre hjørne, og i det nedre mistænker jeg, at mine egne ledninger til badeværelset går.C cpalm sagde:
Stambytet blev udført for ca. 10 år siden, dvs. 8-9 år tidligere end jeg købte lejligheden. Føler, at jeg ikke nødvendigvis behøver at blande foreningen ind, da det var så længe siden, arbejdet blev udført, plus at det sandsynligvis er noget, jeg relativt let kan fikse selv.
Jeg ville have valgt fugeskum/fix.V Vickevoff sagde:Hej,
Har en andelslejlighed som har gennemgået et stambyte inden jeg købte lejligheden. Efter et tidligere stambyte med rigtig dårlig reetablering er der nu store huller i nederste og øverste hjørne i køkkenet, hvordan reparerer jeg lettest disse huller?
Jeg tænker mig at sprøjte lidt fugeskum ind for derefter at påføre et tykt lag husfix, jeg tænker at fugeskummet giver lidt modstand til at påføre fixet. Lyder dette som en god løsning, eller hvordan ville I have gjort?![]()
Det kan tage uger/måneder/år at rede op sjusk fra en tidligere entreprenør.
Hej,V Vickevoff sagde:Hej,
Har en andelslejlighed som har gennemgået en stambyte inden jeg købte lejligheden. Efter et tidligere stambyte med rigtig dårlig genopretning er der nu store huller i nedre og øvre hjørne i køkkenet, hvordan reparerer jeg lettest disse huller?
Jeg tænker mig at sprøjte lidt fugeskum ind for derefter at påføre et tykkere lag af husfix, tænker at fugeskummet giver en lille modstand til at trykke fixet på. Lyder dette som en god løsning eller hvordan ville I have gjort?![]()
Jeg ville nok have købt en bunnfyllingsliste eller brugt glasfiberisolering for at få noget, som pudset kan sidde på.
Som du er inde på, er der ingen idé i at tale med foreningen, da dette har med lejlighedens overflade at gøre, og det mest normale er, at det er BRH, som har vedligeholdelsesansvaret for det. Du købte lejligheden i den eksisterende stand og har dermed accepteret denne defekt, hvilket ikke er noget, foreningen kan køre som en garantisag mod entreprenøren nu.
Jeg ville have brugt gipsmørtel alle dage i ugen. Hvis man blander det rigtigt, bliver det relativt "trögflytande" og kan påføres uden større problemer, selv i loftet. Fordelen ved gipsmørtel er den hurtige hærdetid; jeg plejer at kunne fylde hullet efter en time, da det har hærdet. Så flere små omgange med Gipsmørtel løser biffen, let at slibe og let at blande. Skal jeg ikke bruge så meget, blander jeg med en "målarfärgssticka" i en gammel yoghurtbøtte/isæske.
Klik her for at svare