Hejsa! Jeg vil forsøge at forklare et lille problem, jeg har...:S. Det er sådan, at jeg har købt et hus for nogle måneder siden og nu er kommet til ro, så jeg prøvede at tænde op i min kamin her forleden dag.

Inden jeg for første gang tændte op, var der en lille revne mellem selve fronten og mørtelen (eller hvad man siger??), men nu har jeg tændt op nogle gange, og det løsner mere og mere. Problemet er ikke, at det ryger ind, men der kommer for meget ilt ind, og mine brændestykker brænder hurtigt op. Nu undrer jeg, hvordan jeg på den letteste måde løser dette problem.

Jeg vil helst undgå at tage det hele fra hinanden, kan man lægge noget god ler, mørtel rundt om?? Eller kan man, som jeg gerne vil, bore huller og sætte en slags ekspansionsbolt i, fx (http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-24134.aspx), hvad tror I? Eller har I nogle andre forslag?? Taknemmelig for alle svar!

Vedhæfter tre billeder her, vær sød at kigge på billederne, de taler nok for sig selv!! Håber billederne kan give jer en god idé, taknemmelig for al hjælp //Johann

• Messingfarvet pejsefront med glasdøre, omgivet af hvid murværk. Problemer med sprækker mellem front og murværk nævnt i teksten.
  • Sprække mellem kaminfront og murværk, nærbillede. Brændeovn i guld med synlig revne i væggen, delvis løsnet murværk.
  • En hånd peger på en revne mellem en kaminfront og det tilstødende murværk, som ser ud til at være beskadiget eller delvist løsnet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.