nikasp
Hej,

Jeg skal bygge en front over min ELFA skydedørsgarderobe. Bredde 230 cm og højde 23 cm. Dybet fra forsiden af al-profilen til forsiden af konsollerne er ca. 6 mm. Dvs. hvis jeg skulle bruge gipsplade, får jeg en udhæng med rå gipskant, hvis I forstår, hvad jeg mener.

Hvad skal jeg bruge for en plade her? Gulv til loft er ca. 15 mm højere på den venstre side for at komplicere det hele. Skal jeg bruge hvid silikone til at tætne den sprække, der bliver, før jeg maler?

Taknemmelig for tips!
 
  • Skydedørsgarderobe med belysning og åben plads over toppen, viser skinner og beslag. Rummet er ujævnt, hvilket skaber en udfordring ved installation.
  • En skjutdörrsram med vita konsoler monterade mot ett vitt tak, del av ett projekt för att slutföra en ELFA skjutdörrsgarderob.
Hvid masonit/board burde fungere. Brug latexfuge/akrylfuge, ikke silikone.

/Kent
 
MDF findes i 6 mm ellers. Ville gætte på, at det ville have været fint at lime skiven direkte mod de hvide hengepinde. MDF er lidt mere formstabil end masonit. Dette ville jeg have gjort. Og så sat akrylfug der, hvor det gaber, og derefter male.
 
Det er muligt at sætte lægter i loftet, så man har noget at fastgøre i.

/Kent
 
nikasp
Tak for svarene! SÅ bliver det 6 mm MDF og latexfuge. Finpudser man pasningen med Surform? Jeg kiggede lige på loftet, og afstanden mellem skinne og loft er som kortest på midten, så det bliver en svag bue fra væg til væg.
 
nikasp
Tak igen for tipset om 6 mm MDF. Det blev vildt godt! (om jeg får sige det selv) :) Det var lidt tricky at få tilpasningen mod loftet, da det var meget ujævnt, så jeg måtte kassere et stykke, men derefter blev der ca. 2-4 mm spalte, som jeg fugede. Mangler bare lidt slibning og derefter maling, lægger nogle billeder op senere.
 
Senest redigeret:
Shysst. har præcis det samme problem. Gæt om jeg blev forbløffet, da Elfa fortalte, at de var holdt op med at fremstille frontpanelet, som tidligere kunne købes, og som var tilpasset netop til dette formål....
 
nikasp
Ah, så der fandtes en lakkeret frontplade at bestille? Jeg vidste ikke, at der fandtes så tynde MDF-plader, men det tip gjorde det en smule lettere.
 
ja tidligere. Hvor fandt du 6 mm MDF? Beijer og Byggmax ser ikke ud til at have det, og bauhaus har kun 8mm.
 
nikasp
Jeg var inde i K-Rauta (i Södertälje).
 
OK! Tak! Synd at der ikke er K-rauta i Uppsala...måtte kunne finde et eller andet sted synes jeg...
Hvornår får man se resultatet så? :)
 
  • Synes
Henric Storm
  • Laddar…
nikasp
Jäklar, hader selv når man ikke følger op. Skal se om der findes et billede senere, søgte efter det her for at tipse nogen anden. Har nået at flytte 4 gange på de her 13 år :D
 
  • Haha
kungkokos
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.