Halløj. Jeg har projekteret ud fra tegnebogen, og det resulterede i en limtræsbjælke på 270*56, som vil ligge på vægbånd med en spændvidde på 5000mm. Jeg har ladet fremstille en ring i 10mm stål med en øje. Se billede
Limtræbjælke med en stålring og øje, placeret på et vægbånd. Spændvidde angivet til 5000 mm med konstruktion til punktlast.
Den vil blive fastgjort cirka 60cm fra midten af spændvidden. Jeg overvejer, om nogen ved, hvad konstruktionen kan klare for en punktlast ved tre forskellige nedbøjninger: 20, 30, 40mm. Mit mål er at kunne hænge op til max 300kg, når jeg arbejder, men det ville være godt at vide, hvad konstruktionen kan håndtere, så jeg kan tage højde for forventet nedbøjning.

S
Skal du hænge midt på bjælken?

S scorp1on sagde:
Skal du hænge midt på bjælken?
60cm fra midten

S
Okay, antager at det er gl28c. Regner på det i løbet af dagen, hvis ingen andre gør det inden.

• Synes
doublepeak og 1 anden
  • Laddar…
S scorp1on sagde:
Okay, antager at det er gl28c. Regner på det i løbet af dagen, hvis ingen andre gør det før.
Gl28cs ser det ud til at være ifølge Holmen

S
9.5 kN (950 kg) svarer til nedbøjning 20 mm
14.25 kN (1425 kg) svarer til nedbøjning 30 mm
19 kN (1900 kg) svarer til nedbøjning 40 mm
(Det er altså en lineær sammenhæng)

Bemærk at nedbøjningen ikke altid er størst i feltmidten eller under punktlasten. Denne punktlast skal ifølge kunstens alle regler også reduceres (da vi regner den baglæns) med en vis faktor. Tænk 950 kg/ 1.35 ~ 700 kg.

Der skal også tilføjes, at dette er den momentane nedbøjning dvs ikke nogen langtidsdeformation.

• Synes
doublepeak og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.