Hej.
Vi er ved at renovere overetagen, og i den forbindelse har vi fjernet pudset på den ene side af skorstenssoklen. Vi bemærkede hurtigt, at murstenene ikke var lige så pænt lagt som på de upudsede sider, men syntes ikke, det gjorde så meget (det giver lidt liv til alt det perfekte).
Men derimod undrer jeg mig over, hvordan vi på en smidig måde kan friske den op, altså så murstenene bliver helt renset for den gamle puds, og fugerne bliver nogenlunde jævne? Jeg havde en idé om fx at bruge en vinkelsliber, men jeg ved ikke, hvor længe et blad vil holde, har I en bedre idé?
Du kan tage en fugefræser og fjerne fugerne, derefter fuge om med nyt mørtel. At få rent murstenene bliver jo ingen sjov historie, men tag det værste forsigtigt med en bilmejsel og derefter murvask.
Du får ta en fogfräse og fjerne fugerne og derefter fuge om med nyt mørtel.
At få rent teglstenen bliver jo ingen sjov historie, men tag det værste forsigtigt med en bilmejsel og derefter murvask.
Der findes altså ingen genvej? Det behøver ikke være til udstilling, da teglstenen ikke sidder perfekt, hvis du forstår mig.