Ved ikke om dette er den rigtige kategori for emnet, men fandt intet mere passende...

Har længe overvejet at montere rent dekorative bjælker, ligesom dem der kan købes i byggemarkederne.

Har dog ingen lyst til at betale astronomiske summer for lidt flamingo.

Så er det jo, som altid, sjovere at lave end at købe...

Hvilken af følgende 3 metoder tror I så på? Eller hvis I har andre forslag..?

1. At tage udgangspunkt i almindelige planker i passende bredde og bygge en U-bjælke har jeg set nogle, der har gjort... Men det bliver, efter min mening - dels for tungt og dels for krævende at "deformere" plankerne til "bjælke-look-alike".

2. Måske kan man bruge gipsplader i stedet for planker? Med en vis forstærkning indvendigt i L-samlingerne naturligvis. Betydeligt lettere at skære i... med en stålbørste og lille høvl... eller noget...

3. Min seneste tanke er at efterligne flamingo-diton så godt som muligt ved at bruge PU-skum. Begynder som i eksempel 1 med 3 planker for at lave U-formen, som jeg så skummer osv...

Mit valg er selvfølgelig nummer 3. Har I nogle synspunkter på det? Hvis ikke, hvilken type maling bør bruges til overmaling af PU-skum?

Taknemmelig for lidt synspunkter eller forslag...
 
skulle man ikke kunne bygge en kasse af almindelig flamingo, som man så "deformerer" med en varmluftpistol eller lignende for at fjerne den jævne overflade? Måske bliver det mere sten look alike... Måske værd at prøve en lille test?
 
Jeg har haft samme idé, bare en meget mere besværlig og dyrere en... Der findes ret fede bjælker at købe, jeg fandt på Qvesarum byggnadsvård for 150kr/m (tror jeg det var). Så er det jo "bare" at save i loftregels bredde og derefter hugge en rille ud! Bejdse det, så bliver det kanon. Klart på en eftermiddag :-)
 
Gjorde for ngra år siden en endnu mere besværlig variant.... Savede nogle træer ned, lod det lokale bysavværk save til nogle solide bjælker. Tog derefter motorsaven og udhulede et spor til tagreglen. Mishandlede bjælken med hammer, kniv og høvl. Blev rigtig godt. Indsatte også spots på oversiden af bjælkerne, så det blev flot "uplight".
 
  • Synes
Inger Petersen
  • Laddar…
Så skal det lyde! Man kunne udvikle det hele ved at hugge træerne ned og skræ dem med bila :D
 
Liver op denne tråd igen da jeg går med tanker om at lave egne "loftbjælker" i flamingo

Har en del celleplast til overs, ret mange som er 2400x1200x100 hvor jeg tænkte at lave dem 2400x10x10 for at få ca. 10 stk, som så bliver tre længdegående "loftbjælker"
Længden som hver bliver er ca. 3.10

Jo, der findes færdige, men de koster ca. 500 DKK for 2 meter, hvilket ville betyde ca. 5000 DKK for de færdige.

Har regnet på at maling inkl. primer bliver ca. 480 DKK

Det sværeste er at save dem til, hvor jeg i går lavede en prøve med at bruge rundsaven og save på hver side og så bryde af = gik rigtig godt.
(der findes jo specielle skæreblade/knive at købe, men heller ikke disse er så billige). Vil jo spare på omkostningerne er tanken.

Men mit spørgsmål er;

Min tanke med disse loftbjælker er at skjule loftets gipsfuger
Er 10x10 cm tilstrækkelig tykkelse?
Behøver man yderligere forme disse flamingostykker?

Er der nogen her, som har gjort dette selv og kan vise billeder?

Taknemmelig for alle råd
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.