nej det er enfase på den maskine

• Synes
snowjim
  • Laddar…
Tak, jeg havde bare misset en lille detalje ;)

Jeg har nu kørt 1 dag med en M1 (Silver), gik frem og tilbage over gulvet 3-4 gange langsomt og derefter tog punktvis på visse steder.

Anden dag(i dag) tørrede jeg gulvet op og ser, at der stadig er en hel del lim tilbage :( . Monterer et andet værktøj, som skulle være stærkere (ifølge dem), dette værktøj er guld og har 3 trekanter på hver del. Har også gjort gulvet lidt vådt for at undgå så meget støv (har ingen støvsuger, der passer til maskinen). Desværre tager det stadig ekstremt lang tid at få op den mindste lille limplet. Jeg kører altså nu punktvis, hvor limen er værst, men man kan stå og holde maskinen på samme sted i 1-2 minutter uden at det forsvinder. Jo, det forsvinder efter lidt tid, men det tager laaaang tid, og vi har 28m2.

Noget jeg har overset? Eller er det så tidskrævende?

Værd at nævne er, at jeg fik et sæt med, der skulle hjælpe med at bestemme hårdheden på betonen, og den blev let ridset af 4-5, hvilket skulle være M1 sølv, dvs. den jeg kørte i går, de andre ridser lidt mere, og som jeg forstod det, så er det det værktøj i guld, som jeg skulle køre.

Æske med HTC Premium Diamond Tools slibeværktøjer i forskellige farver, herunder guld og lilla. Serienummer 212977-2. "Made in Sweden".

• Synes
Andreas_kalmar
  • Laddar…
guld er trin to efter sølv men det du har er H2 dvs lavet til gulv med god beton kvalitet tror ikke det er det rigtige segment for en kælder plejer at være ret blødt under limen men du behøver ikke slibe alt væk for at sætte fliser på gulvet mvh Andreas

så godt ud, tror ikke du behøver at være bekymret for det der er tilbage hvis det ikke lugter

R
jeg gjorde det samme med mit vaskerum i sommer, men da jeg rev vådrumsmåtten op, var der ingen lim tilbage, så der var intet at slibe væk som jeg havde regnet med...?!

Vil alligevel få limet væk, har prøvet med stålbørste men det bliver desværre bare sort og endnu sværere at se, om der er lim tilbage. Har fået tippet om at sætte en slibeskive på boremaskinen med diamant, men de synes ikke lette at få fat på.

Lige nu er der altså kun pletvis gult på gulvet, og havde jeg haft en håndmaskine, der effektivt sleb det væk, havde det måske taget 1-2 timer i alt (hvis man ikke tæller med hjørnerne).

Tanken har slået mig at leje HTC-maskinen igen, men det føles unødvendigt. Måske findes der en håndsliber, man kan leje?

leje en dg150 sammen med en vcd 50 (håndmaskine og støvsuger)

• Synes
snowjim
  • Laddar…
Tak, virkelig værdifuld information Andreas! Jeg har nu bestilt en Hilti DG 150 til weekenden, havde ingen Hilti støvsuger så jeg fik en Dustctronoler DC1800 i stedet. I alt 700 kr over weekenden.

det bliver godt held og lykke

Var og hentede tingene på Cramo i dag, desværre havde de taget den forkerte maskine hjem, så i stedet fik jeg en Flex Electronic 1400 watt. Ifølge sælgeren så lød Hilti DG 150 lidt vel overdrevet for at slibe lidt lim væk, den var åbenbart lidt større og havde et eget strømaggregat på en eller anden måde. Skulle Flex dog ikke klare jobbet, så måtte vi løse det på en eller anden måde, så vi må se, hvordan det går.

flexen går rigtig godt lidt bedre at arbejde med hiltin men det spiller ingen rolle for dit job mvh Andreas

Så har jeg kørt med flex maskinen, og den var virkelig effektiv! Har kørt over stort set alle punkter nu plus kanterne. Nogle gange griber den gerne fat i gulvet og laver dybere spor, og så må man udjævne dem lidt, så må vi håbe, det ikke bliver et problem med fliselægningen af den grund. Støvsugeren fungerede også rigtig godt, jeg nåede at komme 4/5 dele rundt om kanterne, inden den blev fuld og rummet begyndte at fyldes med støv. Men det var bare at gå ud og banke filteret af og tømme posen.

Det eneste problem er, at den efterlader 2-3 cm inde ved kanterne, så jeg må vel skabe det lidt selv, men ellers får der nok blive lidt lim tilbage.

Tak for gode forslag til maskiner.

Måske skulle jeg bruge denne i stedet for den store slibemaskine, når jeg senere skal tage bryggerset på 9 m2, den virkede mere effektiv.

er det ikke åbnelig kåbe på flexen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.