Jeg er i gang med at bygge en terrasse med tag, og hele designet har jeg lavet lidt som en sandwich med regler i forskellige lag. Stolperne er egentlig to regler, og den øvre bærelinje samt rækværket går i midten. Nu undrer jeg mig dog, jeg har blot "skåskrue-d" reglerne sammen med 6x120mm træskruer samt 6x90mm. Jeg har skruet, så hullerne er så skjulte som muligt.
Jeg tænker, jeg skal sandsynligvis bruge lidt forstærkning gennem stolperne, specielt ved toppen og bunden af stolperne, nu står valget mellem at trække nogle franske træskruer ind, eller alternativt vognbolte lige igennem.
Vognboltene ville definitivt være den stærkere løsning, men det bliver jo ikke lige så pænt på den ene side, hvor man skal stirre på en skive, møtrik og bolt, der stikker ud. Selvfølgelig længst nede går det sikkert, for det bygges ind og vil ikke kunne ses bagefter.
Jeg synes, at "lamineringerne" nogle steder ikke er så stramme, som de burde være, så derfor overvejer jeg store franske træskruer eller vognbolte for virkelig at få delene presset sammen.
Ja bærelinen hænger vel i skruerne (ingen støtte under), så man må tænke sig om. Føles som konstruktionsskruer har overtaget pladsen for franske træskruer og er lidt mere diskrete.
Jeg har ingen tvinger som orker at stramme sammen, selv om jeg har tvinger som går rundt.
Hvordan ser de her konstruktionsskruer ud?
Orker ikke tvinger stramme sammen det så er træet for skævt til at stramme sammen med skrue. Hvis det ikke er så at du prøver at stramme det sammen med eksisterende skruer indskruet?
Det er helt vildt hvor stærke de er med deres rimeligt grove Torx-fatninger typisk T40, har kørt hundredevis grove 10mm x 140 mm med slagskruetrækker på 340 Nm uden problemer. Findes i alle interessante dimensioner præcis som den gamle franske træskrue. Helt vildt effektivt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.