Hej

Hvilket fræsejern har man brug for til at lave en taglægte med hatprofil?
https://www.traguiden.se/konstrukti...r/ytterpanelbrador/ytterpanelbrador/hattlakt/

Jeg får træ billigt af min nabo, så jeg vil helst undgå at købe færdig lægte og tænker, at det måske er muligt at fræse med en håndoverfræser. Jeg har ingen erfaring med at fræse, men jeg kan godt lide at prøve nye ting, og det er sjovt at arbejde med hænderne.

Jeg er ingen ekspert, men overfræseren er et favoritværktøj for mig. Du skal nok bruge lidt tid på en jig, men tror ikke det behøves specielle stål for at få det til. Vedlægger et billede fra en bog (tysk bog så du må undskylde svenskan) hvor billedet måske kan hjælpe dig videre med at lave en jig :) Diagram af cirkulær skærejig med detaljeret tværsnitsvisning, inklusive kopieringshylse og dekorationselementer, oversat fra tysk til svensk.

Hydeisch Hydeisch sagde:
Hej

Hvilken fræsejern har man brug for, for at lave en dæklægte med hatteprofil?
[link]

Jeg får træ billigt af min nabo, så jeg vil helst undgå at købe færdig lægte og tænker, at det måske kan fræses med en håndoverfræser. Har ingen erfaring med at fræse, men kan lide at prøve nye ting, og det er sjovt at arbejde med hænderne.
Hydeisch Hydeisch sagde:
Hej

Hvilken fræsejern har man brug for, for at lave en dæklægte med hatteprofil?
[link]

Jeg får træ billigt af min nabo, så jeg vil helst undgå at købe færdig lægte og tænker, at det måske kan fræses med en håndoverfræser. Har ingen erfaring med at fræse, men kan lide at prøve nye ting, og det er sjovt at arbejde med hænderne.
hej! Jeg har brug for kun at fræse et par meter hatteprofil lægte. Fandt du en god metode med håndoverfræseren? Mvh

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.