Hej!

Håber på lidt hjælp fra nogen mere kyndig end mig. Vi har en gammeldags pizzabue (hvornår bliver det moderne igen forresten?) i vores hus. Jeg er i gang med at planlægge en renovering af stuen og vil sætte en dobbeltdør i stedet for buen.

Døren er ret høj, og min største overvejelse er, om der sidder en høj bærende bjælke over pizzabuen, som jeg lige nu ikke kan se. Det ville jo besværliggøre det, da højden måske ikke vil være tilstrækkelig.

Er der nogen måde at spekulere på, før jeg river ned og kigger, hvordan det burde se ud. I dag er der 2,55 i lofthøjde, og døren bliver ca. 2,33 høj med karm.

På tegningerne ses intet. Ved ikke om tagkonstruktionen spiller nogen rolle. Det er et toetagers hus med, hvad jeg tror, er fagværkstrusser. Tilføjer nogle billeder, der måske kan hjælpe noget.

Taknemmelig for svar
! Billedet viser en gang med et murstensbelagt gulv, et bueformet pizzavalv og et kig ind i et tilstødende rum med spisebord og stole.

Håndskrevet byggebeskrivelse med detaljer om vægtykkelser og materialer for husets ydervægge samt K-værdi.
Håndskreven note med detaljer om taget, herunder takhældning på 30 grader, materialer som træ 70x220, 2-kup. tegltag og varmvatten opvarmning.
Loft med træbjælker, isolering og en firkantet enhed med en skruetrækker ovenpå.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.