Har brug for råd fra nogen kyndig. Skal reparere beskadigede yderhjørner på en gipsvæg. Har købt selvklæbende hjørnebeskyttere, men nu viser det sig, at de ikke kan bruges på tapetseret og malet væg. Er der nogen, der har prøvet og ved, om det alligevel måske fungerer. Skal så spartle over og male.
Er risikoen stor for, at det bliver grimt, hvis jeg bare maler over? Kan jo sætte tapet og så male for at undgå, at ujævnheder ses lige så godt.
Har forsøgt at søge på tidligere indlæg, men har ikke fundet, hvad jeg søger, vil helt have noget selvklæbende, ikke noget med lim. Modtager gerne tips og råd.

• Selvklæbende hjørnebeskyttelse til gipsvægge vist med legeret metal og rød beskyttelsesstrimmel. Produktdetaljer og pris fra Byggmax vises.
Det kommer se forfærdeligt ud, hvis du bare maler.

Gør et ordentligt arbejde. Skær tapetet væk, hvor listen skal sidde. Slib ned, så det bliver jævnt.
Fastgør listen.
Spartl mindst tre lag. Længere ud fra listen for hvert lag.
Slib
mal.

Regn med at listen "bygger" 2 mm med hjørnet. Det er så meget du skal hæve ved hjælp af spartel.

Regn med at male om hele begge vægge der hvor hjørnerne er.

Appendix Appendix sagde:
Det kommer se forfærdeligt ud, hvis du kun maler.

Gør et ordentligt arbejde. Skær vægpapiret væk, hvor listen skal sidde. Slib ned, så det bliver jævnt.
sæt listen fast.
spartle mindst tre lag. Længere ud fra listen for hvert lag.
slib
mal.
Tak for svar

Appendix Appendix sagde:
Regn med at listen "bygger" 2 mm med hjørnet. Det er så meget du skal hæve med hjælp af spartel.

Regn med at male om hele begge væggene hvor hjørnerne er.
Tak for rådet, må prøve og se om jeg bliver tilfreds.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.