Hej!

Jeg overvejer, hvordan man bedst forstærker et yderhjørne på gipsplader, som er 135 grader. Der er ingen affasede kanter i disse hjørner. Jeg har brugt glasfibertape i de øvrige samlinger og hjørnelister i plastik på 90 graders hjørnerne.

Kan man bruge glasfibertape eller måske papirtape? Eller bare spartle i ét væk? Hvordan har I andre gjort?

Cheesen
catherineb catherineb sagde:
Hej!

Jeg overvejer, hvordan man bedst forstærker et yderhjørne på gipsplader, der er 135 grader. Der er ingen fasede kanter i disse hjørner. Jeg har brugt glasfiberremse i de øvrige samlinger og hjørnelister i plastik på de 90 graders hjørner.

Kan man bruge glasfiberremse eller måske papremse? Eller bare spartle som en tosset? Hvordan har I andre gjort?
De bedste samlinger i vores hus er lige præcis de der 135 graders... de er papirremset, spartlet og malet.
Men hvis man vil have flotte hjørner også om fem år, så sætter man en list udenpå.
En væg med en 135 graders skarv, pappersremsad, spacklad og malet, med en hvid liste udenpå. Vinkel på væg med skarp 135 graders kant, pænt afsluttet med papirbånd og lister for holdbare hjørner.

• Synes
rävlyan
  • Laddar…
Mazen Mazen sagde:
Jeg har brugt denne ved 90° hjørner, men den er ret fleksibel, så burde også fungere for 135°

[link]
Perfekt, noget sådant leder jeg efter!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.