Har i dag træbjælkelag med cc60 45x220 reglar.
420cm længde.
Der har været 22mm gulvspån (sømmet og limet) ovenpå med vinylbelægning og panelloft nedenunder.

Jeg tænkte, om jeg kunne fjerne svigten ved at tilføje en gulvbjælke imellem, så cc 30 opnås nu, når gulvet alligevel er fjernet.
Men jeg kan ikke lægge bjælken helt ud på den bærende ydervæg på grund af varmerør, der ligger i bjælkelaget. På den anden side kan bjælken ligge på den bærende væg.

Tanken var så at lave en kanting så tæt jeg kan komme på varmerørene, hvilket er ca. 25-30cm fra den bærende ydervæg og fastgøre gulvbjælken i kantningen med fx bjælkesko eller skruer.

Tanken er, at kantningen er så tæt på ydervæggen, så meget af lasten bliver overført til den bærende væg.

Det nye gulvspån skrue-limes, og derefter skal et parketgulv eller laminatgulv ligge flydende ovenpå.

Det er to soveværelser med målene 420cm på gulvreglarne og 660cm for begge værelser tilsammen. Disse værelser deles senere, når gulvet er lagt, af med en indervæg.

P
B buhu sagde:
Har idag träbjälklag med cc60 45x220 reglar.
420cm längd.
Det har varit 22mm golvspån(spiklimmat) uppepå med plastmatta och paneltak under.

Tänkte om jag kunde få bort svikt genom att lägga till en golvbjälke emellan så cc 30 uppnås nu när golvet ändå är borta.
Men jag kan inte lägga bjälken ända ut på den bärande ytterväggen pga värmerör som ligger i bjälklaget. På andra sidan kan bjälken ligga på bärande väggen.

Tanken var då att kottla så nära jag kommer värmerören vilken är ca 25-30cm ifrån den bärande ytterväggen och fästa golvbjälken i kottlingen med tex balksko eller skruv.

Tanken är att kottlingen är så nära yttervägg så mycket av lasten förs över till den bärande väggen.

Nya golvspånet skruv limmas och sedan ska ett parkettgolv eller laminatgolv ligga flytande ovanpå.

Det är två sovrum med måtten 420cm på golvreglarna och 660cm för båda rummen tillsammans. De rummen delas senare när golvet är lagt av med en innervägg.
Det kommer att bli bra mycket starkare än det du har nu använd gärna balkskor då det blir svårt att skruva den nya cc 300 bjälken i kortlingen..

Hvordan gør jeg med den nye regel og panelet nedenunder. Skal jeg sømme den fast i panelloftet eller kan man lime den nye bjælke fast i panelloftet.

Tænker for at undgå sømrækker på cc 30.

P
B buhu sagde:
Hvordan gør jeg med den nye regel og panelet nedenunder. Skal jeg sømme det fast i panelloftet eller kan man lime den nye bjælke fast i panelloftet.

Tænker for at undgå sømrækker på cc 30.
Undertaget behøver ikke at blive fastgjort overhovedet i de nye bjælker, men det sidder vel fast i de gamle?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.