Hej skal bygge et badeværelse, hvilket betyder, at jeg skal føre afløbsrør gennem gulvregler mellem de to planer i huset. Reglen er 200 mm og skal bores 120 mm for røret. Skal igennem to regler, skal man så forstærke reglen på nogen måde, nogen der ved?
Venlig hilsen Luppe :-/
 
Kommer an på spændvidden samt kottlingen, men det er enkelt at forstærke, så dumt at tage chancer...

Limskruv en plyfabit ~15*195*1200 på begge sider af bjælken centreret ved hullet. Naturligvis skal du bore i plyfan også ;)

Kommer du desuden til at sømme kolvninger 45*195 (se nedenfor) på, så er det fint!

-----------------------------------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
-----------------------------------------------
 
Forsøg at bore så tæt på centrum som muligt!
 
Desværre skal der være en vis hældning på røret, 1,5 cm/meter, så det bliver i overkant på den ene og tættere på underkant på den næste. Forstærke lyder alligevel som en god idé.
Mvh Luppe
 
Javel, 1 cm / meter skal det være, men forsøg at undgå underkanten på bjäken - der har du den største belastning!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.