Hej,

Har for nylig fået anlagt en stentrappe langs med carporten på min skrånende grund. Trappen er dog ikke lagt i præcis samme hældning som væggen mod carporten (se billeder), og langs med facaden sidder der flamingo pakket ind i fiberdug med en gul plastbeskyttelse over. Tanken var, at vi skulle fylde op mellemrummet mellem facade og trappetrinene med pyntesten, men som man kan se på billedet, stikker flamingoen op en eller flere decimeter over de øvre trappetrin. Derudover ved jeg ikke, om det var korrekt af håndværkeren overhovedet at skære en del af plastbeskyttelsen væk, da det må have en funktion? Måske som aflastning, så det, man vælger at lægge mod facaden, ikke knuser flamingoen?

Mine spørgsmål er således:
1. Hvad kaldes den gule plastliste? Hvor kan jeg købe den, hvis jeg vil sætte en ny op?
2. Har I nogle forslag til, hvad man kan gøre for at skjule det grimme mellemrum, der nu findes mellem trappen og facaden? En tanke jeg har fået, er, at man måske kan sætte cortenstål mellem trappetrinene og flamingoen og derefter fylde op med pyntesten mellem stålet og facaden.
3. Hvilken funktion har flamingoen? Isolering? Isolere hvad i så fald? Kan man skære en del af den væk, så den ikke ligger så højt oppe? Det ville være en enklere løsning end at lave trappen om. Det drejer sig altså om en væg på ydersiden af en carport.

• Sutrappetrin ved carport på skrånende græsplæne, viser isolering med gul plast og markdug, samt frigolit der stikker op over trinene.
  • Stentrappe langs carport med frigolit synlig langs facade, overdækket med gult plastbeskyttelse; græsplæne ved siden af. Cykkel og bil ses under carport.
  • Målebånd måler afstanden mellem gul plastikliste og stentrinst. Sort perforeret plade ses til venstre. Hånd holder målebåndet.
Åsa Lund
En professionel anlægsgartner havde tegnet trappens retning, efter at de første tre trin eller noget var lagt. Og derefter "beskåret" isoleringen, før resten af trappen blev bygget.
Nu ved jeg fandeme ikke, hvordan det skal løses.

Åsa Lund Åsa Lund sagde:
En profssig anlægsarbejder ville have tegnet retningen på trappen, efter at have lagt de første tre trin eller noget. Og derefter "beskåret" isoleringen, inden resten af trappen blev bygget.
Nu aner jeg ikke, hvordan det skal løses.
Ok, det ser lidt ud som et svar på spørgsmål 2. Beskæring kan jeg løse, selv hvis jeg skal gøre det med håndkraft.

Har du nogle tanker om spørgsmål 1 og 3?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.