Vi har for nylig købt et hus, hvor malingen er skallet af på de plader, der er opsat for at dække sokkelgrunden. Synsmanden angav i rapporten, at det ikke er muligt at male på de plader, der nu er opsat. Vi vil gerne have et lignende udseende som i dag - er der nogen, der har forslag til, hvilket materiale vi kunne bruge? Vi vil altså gerne have plader, som vi kan male om, så det ser ud som dem på billedet (men med mulighed for at male uden at malingen skaller af).

• Gult hus med sort tag og hvide detaljer, omgivet af skov. Skiver dækker fundamentet. Huset har en stor terrasse og grønne omgivelser.
Al maling på pladematerial indebærer jo en risiko for, at malingen med tiden løsner sig. Kan man ikke finde en plade, der allerede i sig selv er tæt nok på det ønskede udseende? Mit forslag ville være Fibercement/Cembrit.

Stort tak! Vilken kommer vægten til at afvige meget fra en almindelig skive? Min bekymring er altså, at det kan påverke konstruktionen givet plintgrunden men det måske ikke er nogen fare eller hvad tror du?

Er usikker på, hvad du mener med "vanlig skiva". Men selvfølgelig kan man beregne vægten, hvis man tror, man ligger på grænsen for, hvad plintgrunden kan klare.

Når jeg ser på dit billede, tror jeg også, det udseendemæssigt ville være okay at fortsætte med bræddebeklædningen, som du har længst til højre, også på den venstre del. Om det nu er grånet trykimprægneret fyr, eller sibirisk lærk, eller hvad det er.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.