Hej, jeg havde tænkt mig at gøre noget specielt ved rullegardinet for at få det rigtig mørkt. Jeg havde tænkt mig at sætte en U-formet plastliste på hver side af vinduet, som rullegardinet kan løbe i, og på den måde forhåbentlig filtrere sidelyset væk.

Men så skulle jeg i så fald have brug for at fastgøre det med dobbeltklæbende tape. Er der nogen, der sidder godt fast og tåler lidt håndtering, som kan anbefales? Væggen er malet, hvor det i så fald skal sidde.

Eller er der nogen anden, der har forslag til en løsning for at få det helt mørkt, så kom gerne med forslag.

Tak på forhånd

Karlia
Kassetterrullegardin?

Karlia Karlia sagde:
Kassettrullgardin?
Jeg har forsøgt at finde sådan nogle, men de synes at være mest til tagvinduer af en eller anden grund. Jeg har i så fald brug for nogen, der er tilpasselige, da der er lidt usædvanlige mål på vinduerne.

Men det var disse, jeg havde i tankerne, da jeg tænkte på denne metode.

Karlia
Jeg er ved at lede efter rullegardiner til landet...

Der findes dobbeltklæbende stærk monteringstape, men jeg har aldrig rigtig haft succes med tape, før eller senere slipper den. Metallist og skrue fast?

Magnetbånd?

Karlia Karlia sagde:
Jeg er ved at lede efter rullegardiner til landet...

Der findes dobbeltklæbende stærk monteringstape, men jeg har aldrig rigtig haft held med tape, før eller siden slipper den. Metallist og skrue fast?

Magnetbånd?
At skrue ville have været ønskværdigt, men det bliver jo svært med en U-liste at skrue fast den, eftersom den skal "ligge på siden"

Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Denne har fungeret for mig, dog ikke til netop dit formål, men tapen sidder (y)
[link]
Skal kigge på den

Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Denne har fungeret for mig, dog ikke til netop dit formål men tapen sidder (y) [link]
Hvad har du sat op med den? Uanset på anmeldelserne ser det ud til at den sidder godt fast. I dette tilfælde bliver der ikke nogen vægt den skal holde oppe (i hvert fald hvis man tager en plastliste), så den bør fungere fremragende.

Har tidligere sat håndklædekroge.
Selvfølgelig kan de løsne ved unormale ryk, men krogene sidder stadig fast (1år)

Har også brugt denne på jobbet, da vi monterede trådløse temperaturgivere på marmorklædte vægge, de har siddet i 3+år. Giverne er jo i og for sig ret lette, men alligevel, det er offentlige områder

edit stavefejl

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 sagde:
Hej, jeg havde tænkt mig at lave lidt specielt ved rullegardinet for at få det rigtig mørkt. Jeg havde tænkt mig at sætte en U-formet plastikliste på hver side af vinduet som rullegardinet kan løbe i, og på den måde forhåbentlig filtrere sidelyset væk.

Men så skulle jeg i så fald have brug for at fastgøre den med dobbeltsidet tape. Findes der så noget, der sidder stramt og kan klare lidt håndtering, som kan anbefales. Væggen er malet, hvor den skal sidde i så fald.

Eller er der nogen anden, der har forslag til en løsning for at få det helt mørkt, så kom gerne med forslag.

Tak på forhånd
En af de største producenter tilbyder blandt andet dobbeltsidet tape til deres u-lister, de bruger 3M tape, som er UV-bestandig, sørg bare for at alt fedt er fjernet fra væggen, inden du sætter den op.

3M har lidt kraftigere/tykkere karosseritape som f.eks. bruges ved montering af spoilers mm på biler. Den kan være værd at prøve.

Problemet er nok egentlig struktur og materiale der den skal fæste. Er det tapet kan yderste "lagret/luddet" separere/løsne. Er det en ujævn malet overflade så får tapen ikke lige så godt greb.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.