Jeg har et stykke beton i lejligheden, som jeg skal bygge på.

Jeg vil bore i betonen. Sætte plugs i. Derefter kommer der træ ovenpå, og til sidst en skrue gennem træet og ind i betonen.

Jeg skal altså gøre overfladen på betonen så jævn og lige som muligt, men stadig så stærk, at den kan bores i uden at revne eller smuldre.

Som det ser ud nu, har overfladen nogle mindre fordybninger og en forskel i overfladen på op til 3mm.

Hvad er det bedste at bruge til at jævne overfladen og stadig bevare den stærk?

Det er en aflang betonstribe med bredde på 160mm og længde på cirka 4 meter.

Reparationsmørtel, typ Ardex A45 /A31, afhængig af overfladen. A45 fylder bedre, men er lidt grov. A31 omvendt, fin men fylder dårligere. Hærder hurtigt og plejer ikke at revne. Forvand beton grundigt.

Hvor henvender jeg mig bedst for reparationsbrug? Findes det fx på Bauhaus eller skal jeg henvende mig til en speciel butik.

Findes der en form for spartelmasse som også fungerer?

Kan man slibe på Ardex?

Er det nok med en form for spartelspade for at påføre massen?

Findes i byggemarkedet. Har de ikke Ardex, bed om noget lignende. A45 og A31 kan slibes, men det er hårdt. Brug helst rigtigt sandpapir i størrelse 36 eller grovere. På arbejdet bruger vi slibeskiver til gulvslibemaskine også til at håndslibe.
Konsistensen bliver som spartelmasse, og du bruger/anvender det præcis som almindelig spartelmasse.

Ellers findes der også fin gipsspartelmasse, f.eks. 828, (tror mærket også er Ardex der). Finere overflade, lettere at slibe.
Også det i pulverform som du selv skal blande.

Det lyder som en enkel løsning.

Brug nok nemmest en større spartel og en meters vaterpas og en hel del øjemål :) Så bliver det nok fint fint.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.