2,746 læst ·
17 svar
3k læst
17 svar
Forskel på fliser og fliser?
Side 1 af 2
Vi skal flise om i vores køkken.
Vi vil have en enkel hvid(-agtig) flise.
Jeg har to spørgsmål.
1. Mat eller blank flise? Personligt kan jeg synes, at blank hører hjemme på et badeværelse, min partner er ikke enig.
2. Hvad er forskellen på fliser til 150kr/m2 og 400kr/m2? Jeg betaler gerne for kvalitet osv., men så skal jeg forstå hvorfor jeg betaler næsten 300% mere for den dyrere? Jeg har ikke formået at finde sådan information.
Jeg har to spørgsmål.
1. Mat eller blank flise? Personligt kan jeg synes, at blank hører hjemme på et badeværelse, min partner er ikke enig.
2. Hvad er forskellen på fliser til 150kr/m2 og 400kr/m2? Jeg betaler gerne for kvalitet osv., men så skal jeg forstå hvorfor jeg betaler næsten 300% mere for den dyrere? Jeg har ikke formået at finde sådan information.
1: Mat eller blank er jo en smagssag, så der må du og din sambo forsøge at blive enige om noget.
2: Kvaliteten på en dyrere plade er ofte bedre.
2: Kvaliteten på en dyrere plade er ofte bedre.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Mine tips:
- Blankfliser, det bliver lettere at holde rent for fedtstænk og lignende.
- Store fliser, så bliver der færre samlinger/fuger at fylde pænt.
- Fabrikat? Kakelplader er vel bare importeret fra noname-producenter sydpå?
I 2004 var jeg med til at bygge badeværelser. De billigste hvide fliser, vi kunne finde. De var ikke besværlige at skære. Jeg skar alt uden problemer. Badeværelset er stadig flot.
Men, vi havde måske en hel del held, for jeg har hørt om andre, der har fortalt om billige fliser, der knækker, når man skærer dem, eller at glasuren sprækker. Vi vidste ikke sådan noget dengang... Jeg ved ikke, om jeg tør gøre det samme i dag...
Men, vi havde måske en hel del held, for jeg har hørt om andre, der har fortalt om billige fliser, der knækker, når man skærer dem, eller at glasuren sprækker. Vi vidste ikke sådan noget dengang... Jeg ved ikke, om jeg tør gøre det samme i dag...
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 627 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,627 indlæg
På blanke fliser ses alt, bedre med matte fliser. Men det er jo en smagssag.J jim_b sagde:Vi skal lægge nye fliser i vores køkken.
Jeg har to spørgsmål.
1. Mat eller blank flise? Personligt synes jeg, at blank hører hjemme i et badeværelse, min partner er ikke enig.
2. Hvad er forskellen på fliser til 150kr/m2 og 400kr/m2? Jeg betaler gerne for kvalitet osv., men så må jeg forstå hvorfor jeg betaler næsten 300% mere for den dyrere? Jeg har ikke formået at finde sådan information.
Kvaliteten er generelt bedre på en dyrere flise, som flere i tråden har skrevet.
Hvor mange kvadratmeter skal flisebelægges i køkkenet?
https://www.kgcverktyg.se/plattsattningsverktyg/handverktyg/ovrigt/kakelsuddgummiC cpalm sagde:
Findes modmiddel mod disse mærker.......fungerer faktisk godt.
Da er det jo ikke astronomiske summer det handler om.