behøver virkelig hjælp. jenis nu. :( HJÆLP MOI

Hvad mener TOI?

Findes der overhovedet friggeboder udenfor Sverige?
Og hvad er specielt ved en frigga i netop Åre?
Beskriv hvilke egenskaber du overvejer.

//KoW

KnockOnWood sagde:
Vad menar TOI?

Findes der overhovedet friggeboder udenfor Sverige?
Og hvad er specielt med en friggebod i netop Åre?
Beskriv hvilke egenskaber du overvejer.

//KoW
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg har brug for at vide. Det jeg ved, er under alle omstændigheder, at man bør tænke på at have ordentlig isolering og fundament, hvis den placeres i Åre, og fx ordentlige tagstole samt øget størrelse på støttebenene (?) på grund af sneen. Og at man måske ikke behøver at bekymre sig lige så meget om isolering på den Franske Riviera, men bør tænke mere på at installere ventilationssystem og fugten (?). Haha, herregud, jeg er helt forvirret :( har brug for at vide mere om bygningsteknik, tror jeg.

• Synes
Ere
  • Laddar…
Isolering er vigtigt selv i varmt klima. At sove i en 50grader varm friggebod er nok ikke nogen fornøjelse.

MaZtoR sagde:
Isolering er vigtig, selv i varmt klima. At sove i en 50 grader varm friggebod er nok ikke særlig behageligt.
åh, det har du ret i. bläh.

men hvordan ville I have svaret på det spørgsmål, ligesom? "Hvad bør forskellene være mellem en friggebod i Åre og Franske Riviera?" :blushing:

Prisen?

---om rejsen er målet, så foretrækker jeg den på rivieraen...

Carita, hvis du fortæller baggrunden for spørgsmålet, er det sikkert lettere for folk på forummet at komme med gode svar. Tænker du rent hypotetisk, planlægger du at bygge et "friggebod" i Åre, eller på den Franske riviera?

En "Friggebod" er for øvrigt blot en generel betegnelse for en byggetilladelsesfri bygning på maks 15 kvadratmeter og maks 3 meter i kipshøjde, så må den se ud, som den vil, og være konstrueret, som den vil, i princippet...

Dog ville jeg forudsætningsløst spontant besvare dit originale spørgsmål med:
I Åre ville "friggeboden" sandsynligvis være bygget af knuttet tømmer, måske med torvtak og have en kamin installeret…og en sauna. På den franske riviera ville en tilsvarende bygning nok være af sten, hvidkalket med tegltag og have klinkegulv…og airconditioning...

Forbo sagde:
En "Friggebod" er i øvrigt bare en generel betegnelse for en byggetilladelsesfri bygning på maks 15 kvadratmeter og maks 3 meters taghøjde, så kan den se ud på hvilken som helst måde og være konstrueret på hvilken som helst måde i princippet..
Desuden må du ikke formelt bo i en "friggebod", tror ikke du må have vand og kloak heller, i begge tilfælde kræves der byggetilladelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.