Skal lave et låg til en udendørs badetønde, og som afsluttende flade tænkte jeg at have en form for grå/brun glat fin overflade. Vandtæt og god levetid.
Er der nogen prisvenlig plade 120x240, jeg kan bruge til dette, som tåler fugt og det at være udendørs?
Den formplywood, jeg har brugt til andet, synes jeg har en tendens til at hæve og sprække de steder, den har været savet.
Du kan forsegle bearbejdede overflader. Ved ikke hvordan dette fungerer i praksis.
Der findes plastplader, som bruges til bl.a. dyrestalde. (vægge i båse og andet.)
Spørg steder, hvor man sælger landbrugstilbehør.
Måske kan de også bestilles i den almindelige byggemarked.
Jeg ved ikke, hvad pladerne kaldes, men de er ret almindelige. Dem vi har er grønne.
Formplyfa fra bræddegården er ikke vandfast. Det er skrammel, der falder sammen hurtigere end OSB. For at få en plade, der holder, skal du bruge durkplywood. Eller filmet birkekrydsfiner. Har haft sådan en som låg på min trailer siden 1999.
Spångbergs i Högdalen eller måske Holms træ kan hjælpe dig. Durkplywood findes i større format end 1220 x 2444.
Formplyfa fra tømmergården er ikke vandfast. Det er skrammel, der falder sammen hurtigere end OSB. For at få en plade, der holder, har du brug for dæk-krydsfiner. Eller belagt birkekrydsfiner. Jeg har haft en sådan som låg på min trailer siden 1999.
Spångbergs i Högdalen eller måske Holms træ kan hjælpe dig. Dæk-krydsfiner fås i større format end 1220 x 2444.
Mvh / Findus
2000kr for en plade på 120x240. Jeg har brug for 2 stk Det bliver lidt for dyrt for mig.
Træet tager enormt meget skrald. -20 ude og så fyrer jeg op, og det damper og er fugtigt.
Tror det skal være noget mere holdbart og ikke så levende som almindeligt træ. Tror det vil sprække.
Tror at råspont som nogen skrev er bedste alternativ, billigt let at bygge af og blæser ikke af lige så let.
Skulle man så få brug for at lave et nyt om 4-5 år er det jo ikke en stor omkostning.
Tog selv en almindelig byggelagkage til vores, (skulle være midlertidigt haha) men ligger endnu. (ja hvad kan det være 15 år måske, flyttede med fra det sidste hus vi solgte for 11 år siden) Fungerer men er ikke smuk.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.