Hej
Nogen sagde, at en idealtrappe har 17 cm høje trin med 23 cm bredde.
Men hvis man ønsker at lave en stejlere eller fladere trappe, gælder andre mål, men hvilke.
Da en trappe ikke er det enkleste, man kan bygge, vil man jo gerne have, at det bliver korrekt!

Tips?
 
8) Jaja, der findes en trapperegel, der siger følgende:
2 x trinhøjden + trindybd = 600 -650 mm. Hvis man skal følge svensk norm. ;)
 
Klart man kan mindske på trinddybden men det bliver sværere at gå op ad trappen. En ting man kan gøre er at saxe trin for at forkorte trappens løb længde
 
Tak, det var præcis, hvad jeg havde brug for at vide. Nu er der "kun" tilbage at måle-overveje-tegne, måle igen og tegne om nogle gange, inden jeg er tilfreds.
Bliver jeg ikke tilfreds med overvejelserne, så må jeg jo købe en ... ;)


Linket var kanon!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.