Skal sætte skydedøre i gangen, og for at garderoben ikke skal blive for trang, har jeg brug for at forlænge en af mine eksisterende indervægge med ca. 15 cm. Hvordan gør jeg det på den mest smidige måde? Jeg bor i en lejlighed fra 2004, så det er gipsplader, overvejede om man måske kan skrue en regel fast, der er 14 cm tyk, og så beklæde den med gipsplader, dvs. i alt ca. 15 cm. Er det en klog idé? Jeg føler, at det måske er unødvendigt at skulle skrue reglar på gulv og i loft for denne lille forlængelse.

Tak

Du kan bruge plåtregel på gulvet og i loftet og så 2 stående trægeler reglar i samme dimension som den eksisterende væg. Eller slå på 3 st 45 * nuværende dimension "45, 70 eller 95 mm".
Ingen af disse forslag er dog perfekte da gipsen/farven/tapetet garanteret vil sprække, hvor du skarver det mod den eksisterende væg.
Det bedste er at forsøge at save/skære nogle cm gammel gips væk, så du kan skarve den nye gips på den sidste eksisterende regel.

Blev indviklet.....og meget arbejde for 15 cm.....

kimpo sagde:
Du kan bruge pladeregel på gulvet og i loftet og derefter 2 stående træleger i samme dimension som den eksisterende væg. Eller slå på 3 st 45 * nuværende dimension "45, 70 eller 95 mm". Intet af disse forslag er dog helt optimale, da gipsen/malingen/tapetet garanteret vil revne, der hvor du samler den med den eksisterende væg. Det er bedst at forsøge at save/skære nogle cm gammel gips væk, så du kan sammensætte den nye gips med den sidste eksisterende regel.

Det blev indviklet.....og meget arbejde for 15 cm.....
Sjysst, tak. Jeg har el kun to cm ind på væggen, tror du, det fungerer at skære ca. en cm af den eksisterende væg væk? Hvordan får man et flot, jævnt snit på væggen, når man skærer vægpladen væk?

Hvis du ikke har en masse multiværktøjer eller lignende derhjemme, så fungerer det fint med en gips-/måttekutter. Sørg for at få en lige streg med vaterpas eller mål fra en vægkant. Skær forsigtigt med gipskniven, så du får en rille. Derefter kan du begynde at skære/trykke hårdere. Efter 5 - 10 træk burde du være igennem, hvis det er et lag gips. Du kan også bruge en sløv sav og save i rillen. Prøv at skære ind i halvdelen af reglen, hvis det er muligt, det bliver bedre/lettere at fastgøre den nye gipsplade så.

Held og lykke!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.