Jeg har lige revet et gulv ud i en tilbygning på vores hus.
Tilbygningen er fra 1968.

Jeg ser så, at bjælkelaget ikke går helt ind. Lægger jeg et gulv på dette, får jeg et overhæng på ca. 25 cm.

Reglar er 220x50mm
Inden for sidste regel er den støbte ydervæg til kælderen.

Den nemmeste måde at fikse støtte tæt ved væggen?

Jeg tænker, at det skulle være at stille en regel ovenpå den støbte ydervæg til kælderen med noget tjærepap-under. Og et par kortlingar mod den eksisterende regel.
Men 220mm er jo svært at finde.

Tips?

• Et gulvprojekt med fjernet gulv viser træbjælker, en støttemur, og en gulvspand. Der mangler gulvstøtte over det støbte kældervæggen.
Kan du ikke skrue en regel i væggen? Sandsynligvis lettere at få i vater end at stille en regel på kældermuren.

45x220 er ellers en standarddimension, du finder på enhver bræddegård.

mexitegel mexitegel sagde:
Kan du ikke skrue en regel i væggen? Sandsynligvis lettere at få i vater end at stille en regel på kældermuren.

45x220 er ellers en standarddimension du finder på hver eneste brædegårde.
Skrue i væggen var min første tanke. Men det var tilsyneladende meget ikke anbefalet at have noget som helst gulvtryk som bæres af væggen.

Lyder mærkeligt, væggen står vel på kældermuren?

Som alt til 220 mm så bør 45x95 / 45x120 / 45x145 fungere fremragende. Under den på passende afstand placeres klodser. Kortlingar kan være i samme dimension (95/120/145). Det kan jo ikke være tale om nogle nævneværdige belastninger, der kun trykker på de 25 cm udenfor sidste gulvregel, vel?
Med klodser under bliver det lettere at få den rigtige højde, hvis kældermuren er ujævn.

Hvis det af en eller anden mærkelig grund ikke fungerer at fastgøre i væggen, så bør det kunne lade sig gøre at fastgøre vinkeljern i kældermuren, så reglen er fikseret og ikke kan bevæge sig med evt. dynamisk gulvbelastning.

• Synes
olgerfelt
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.