Jeg er i gang med at samle en garage og har nu opdaget, at jeg har gjort det lidt forkert. Jeg skal montere overblik på gavlene, da jeg må dele panelet på grund af længden. Jeg tænkte dog ikke over det og har allerede monteret sømlisten til det stående panel. Jeg monterede derefter overblikket uden på sømlisten. Det skulle selvfølgelig egentlig have været bag ved sømlisten.
Se billeder:
Som I kan se, får jeg en "lomme" bag ved pladen over sømlisten.
Min frygt er, at jeg kan få vand og birkefrø og skidt, der blæser ind under det stående bræddebeklædning, blæser over blikket og lægger sig på sømlisten. Det tørrer aldrig op, og så vil det rådne.
Er mine bekymringer fornuftige, og er det eneste rigtige at gøre nu at pille skidt og kanel ned, eller er det bare mig, der bekymrer mig unødigt? Rimeligvis burde eventuelt vand tørre op ved hjælp af den ventilerede panel. Jeg har ingen stor fornemmelse for, hvor meget vand der kan blæse op bag panelet, eller hvor meget der trænger ind.
Hvad siger I? Havde det været et let job at pille det ned, havde jeg gjort det, men sømlisten er unødigt godt fastgjort, så det vil være et helvede at få det af, + at jeg nok må skrotte alle blikkplader.
Det bliver samme lomme bag hver eneste panelbræt, så det er nok ikke noget at bekymre sig om. Du kan tilføje en lignende sømlekt ovenover den eksisterende, så slipper du for lommen.
Finnjävel, god idé! Så gør jeg, det er jo desuden en enkel løsning.
Med hensyn til opfoldningen, var det jeg, der skulle være smart og lave plads til den øvre planke, som skulle komme ned i det spor. Indså på stedet, at det ikke var så smart, så det skal gøres om.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.