Hej!
Vi har en tagterrasse som skal være flisebelagt. Konstruktionen er (ovenfra og ned)
- fliser
- beton, ca. 50 mm
- tætningslag, bitumen
- isolering
- støbt etagedæk
Desværre har bygherren lagt fliserne på en forkert måde. De har ikke lagt fliserne med fuld dækning af fliseklæber under. De hulrum, der opstår under fliserne, kan da blive vandfyldte, hvilket igen kan føre til frostskader.
Dette kan ikke rettes op på efterfølgende. Den eneste måde at rette fejlen på er at lægge alle fliser om. Nu frygter jeg, at bygherren ikke kan klare dette økonomisk. Spørgsmålet er så, hvad der er mit mindst dårlige alternativ?
- Forhandle med bygherren om, at jeg kan betale en del af omkostningerne for at gøre fliselægningen om
- Leve med fejlen og lade bygherren komme tilbage og reparere de fliser, der eventuelt løsner sig.
Hvor stor er egentlig risikoen for frostskader?
Mvh N
Vi har en tagterrasse som skal være flisebelagt. Konstruktionen er (ovenfra og ned)
- fliser
- beton, ca. 50 mm
- tætningslag, bitumen
- isolering
- støbt etagedæk
Desværre har bygherren lagt fliserne på en forkert måde. De har ikke lagt fliserne med fuld dækning af fliseklæber under. De hulrum, der opstår under fliserne, kan da blive vandfyldte, hvilket igen kan føre til frostskader.
Dette kan ikke rettes op på efterfølgende. Den eneste måde at rette fejlen på er at lægge alle fliser om. Nu frygter jeg, at bygherren ikke kan klare dette økonomisk. Spørgsmålet er så, hvad der er mit mindst dårlige alternativ?
- Forhandle med bygherren om, at jeg kan betale en del af omkostningerne for at gøre fliselægningen om
- Leve med fejlen og lade bygherren komme tilbage og reparere de fliser, der eventuelt løsner sig.
Hvor stor er egentlig risikoen for frostskader?
Mvh N
Selvbygger
· Stockholm
· 2 705 indlæg
Hvis bygherren ikke klarer det økonomisk, er der en stor risiko for, at de ikke er der til at rette fejlene, når de dukker op...
Jeg er fuldt ud klar over, at byggefirmaet måske ikke eksisterer i fremtiden. Men hvis risikoen for frostsprængning er lille, er det måske ikke så store omkostninger at udbedre. Alternativt, hvis risikoen er stor, så vil man med tiden have skiftet stort set alle klinkeplader, og så er det måske billigere at forhandle med byggefirmaet om at gøre det hele om nu. Den ræsonnement er baggrunden for mit spørgsmål om risikoen for frostsprængning.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,411 indlæg
Altså har du nogle problemer eller tror du, at du vil få problemer? Hvordan ved du, at det er forkert monteret?
Risikoen for frostsprængning kan nok kun han, der lagde pladerne ud, svare på, for vi ved ingenting.
Svært at reklamere, før der viser sig noget fejl.
Risikoen for frostsprængning kan nok kun han, der lagde pladerne ud, svare på, for vi ved ingenting.
Svært at reklamere, før der viser sig noget fejl.
Selvbygger
· Stockholm
· 2 705 indlæg
Er det ikke gjort i henhold til monteringsvejledningerne fra producenten, kan du reklamere. Som hvis man lægger tagpapp forkert, men det endnu ikke lækker ind.
Klik her for at svare