Jeg har en åbning mellem to vægge. Det er ingen dør men en åbning. Jeg ville have brug for at formindske åbningen og tilføje lidt på den ene væg.

Hvordan kan man gøre dette? Med så lille en forøgelse tænker jeg, at det kan blive vanskeligt med gipsplader?

P
Du behøver jo reglar bagved og så skruer man gips i reglarne.

Taler vi kun om nogle cm eller dm på den ene og den anden side? Du skrev 10-15 cm på den ene eller er det på begge?

Du får sikkert mange gode forslag, hvis du kan lægge et billede op.

• Synes
somesundaymorning
  • Laddar…
Med så lidt der skal ændres, kan du vælge lidt hvad du vil og kan arbejde med. Gips er sikkert godt som brand- og lydisolering, men ved en åbning spiller det jo ingen rolle. Vis gerne et billede, så man kan se, hvordan det ser ud med loft, gulv og lister, og fortæl hvad du ved om, hvordan væggen er lavet.

• Synes
somesundaymorning og 1 anden
  • Laddar…
Absolut. Det er bare denne jeg skulle have brug for at øge lidt på for at kunne indsætte to sexti-køl/fryser på den anden side. Der står to stykker der nu (installeret under 80-tallet), uden afstandsstykke. Når jeg har lavet køkkenplanlægning med diverse firmaer, skal jeg øge lidt på den væg, så den ikke er præcis 120.

Det er gipsvæg.

• En køkkenkrog med blå væg og hvid skab foran, med papir og håndtag på. Rommet er delvis synligt med dør og lampe i baggrunden.
K
Bare regle så langt ud du har brug for, fastgøre nogle kortlingar til den eksisterende væg og derefter gipse. Spartle samlingen mod den blå væg med remse og derefter male hele væggen om.

• Synes
somesundaymorning
  • Laddar…
Tak bedste! Når du skriver kortlingar, hvordan mener du, at de skal sættes? På tværs imellem sidste regel og reglen før? Eller en anden tanke der?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.