Jeg vil have mit gulv i samme niveau som tærsklen på skydedøren. Nu vil bjælkelaget ligge 45+45 under øverste niveau af sokkel/glidespor for skydedøren. Kan man lægge en lægte 45x45 ovenpå gulvbjælkerne for derefter at lime gulvspånplade og gulvgips for at komme op i højden for klinker?
Hvis ja, hvordan fastgør jeg 45x45 lægten? skrue, sømme, lime eller en kombination?
Eller kan jeg lægge 45x70 tværs over gulvbjælkerne på cc 60, eller vil der være nedbøjning i dem?
Limer og skruer man spånpladen eller bare limer? Hvis man kun limer, skruer man så midlertidigt for at tvinge overfladerne sammen?
Limer man gulvgipsen på spånpladen?

Mange spørgsmål snurrer :)

Diagrammet viser hvordan man niveauer gulvet til en skydedør med spånplade og gips ovenpå bjælkelaget, samt optioner for fastgørelse.
 
Det bliver en god løsning at skrue på gulvstrøerne. Gulvspån skal du skrueslime.

Gulvgips har jeg ingen erfaring med, men at lime burde være nemmest.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.