Jeg har lavet nogle udsparinger i reglarne, hvor de hviler mod fundamentjern. Udsparingerne er ca. 2 cm, og jeg kan se, at de er dybere end imprægneringen, er der risiko for råd? Den ene udsparing havnede lige på en knast, og reglen revnede lidt, bør den udskiftes?

Kernen i furen klarer sig altid, så nogen risiko for råd er der nok ikke. Generelt set bør man undgå udtag netop i den situation. Om det i dit tilfælde har nogle styrkemæssige konsekvenser, kan ikke bedømmes uden billede og måloplysninger.

Træregel med en sprække monteret på en metalbeslag, som er fastgjort til en betonblok. Sollys skaber skygger på overfladen. 4 Træplanke med tydelig revne i overfladen, nærbillede af splittet træ.
Tak for svaret. Bør man alligevel lægge en pap imellem eller pensle på nogen olie?

Reglen er 195x45mm. Lader op et billede af revnen. Jeg synes ikke det ser ud som om det burde være nogen fare, men jeg har ingen viden.

Senest redigeret:

Bedste svar

Du kan nok se bort fra både opmærkning og revne. Det er jo en ret kraftig dimension, dog ikke C 24 kvalitet, hvilket man bør anvende til større konstruktioner. Trykimprægneringen påvirker kun overfladeveden. Kernen klarer sig alligevel. I denne situation behøves hverken pap eller olie.

Tak! Så kan jeg sove godt. Af nysgerrighed, hvordan kan du se, at det ikke er c24? Reglen er købt på Beijer, og jeg vil huske, at det er c24, men jeg kan tage fejl.

R Robiban sagde:
Tak! Så kan jeg sove godt. Af nysgerrighed, hvordan ser du, at det ikke er c24? Reglen er købt på Beijer, og jeg vil mene, at det er c24, men jeg kan tage fejl
Jeg antager, han udgår fra, at der er to større knaster, der ligger for tæt på hinanden til at gå som C24, men med maskinsorteret træ glider der en del igennem, som ikke egentligt går som C24, men som stadig stemples som det...

• Synes
Robiban
  • Laddar…
ja det lyder ikke urimeligt. tænkte ikke engang på den anden kvist..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.