1,944 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
Foretaget udsparing i regel, risiko for råd?
Jeg har lavet nogle udsparinger i reglarne, hvor de hviler mod fundamentjern. Udsparingerne er ca. 2 cm, og jeg kan se, at de er dybere end imprægneringen, er der risiko for råd? Den ene udsparing havnede lige på en knast, og reglen revnede lidt, bør den udskiftes?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Kernen i furen klarer sig altid, så nogen risiko for råd er der nok ikke. Generelt set bør man undgå udtag netop i den situation. Om det i dit tilfælde har nogle styrkemæssige konsekvenser, kan ikke bedømmes uden billede og måloplysninger.

Tak for svaret. Bør man alligevel lægge en pap imellem eller pensle på nogen olie?
Reglen er 195x45mm. Lader op et billede af revnen. Jeg synes ikke det ser ud som om det burde være nogen fare, men jeg har ingen viden.
Senest redigeret:
Bedste svar
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Du kan nok se bort fra både opmærkning og revne. Det er jo en ret kraftig dimension, dog ikke C 24 kvalitet, hvilket man bør anvende til større konstruktioner. Trykimprægneringen påvirker kun overfladeveden. Kernen klarer sig alligevel. I denne situation behøves hverken pap eller olie.
Jeg antager, han udgår fra, at der er to større knaster, der ligger for tæt på hinanden til at gå som C24, men med maskinsorteret træ glider der en del igennem, som ikke egentligt går som C24, men som stadig stemples som det...R Robiban sagde:
Klik her for at svare