Hej. Jeg planlægger at støbe ind slange til gulvvarme i hallen næste weekend. Men jeg har søgt og søgt efter hvor meget jeg har brug for, men kan ikke finde det nogen steder. Jeg talte med en af fyrene, der arbejder i byggemarkedet, hvor jeg sandsynligvis vil købe cellplast, armeringsnet, finbeton og flydespartel. Han vidste det heller ikke sikkert, men troede, at jeg ville bruge 13 sække til mine 4m² ved 50mm tykkelse. Jeg har selvfølgelig kigget på finjas hjemmeside, men der står kun hvor meget der bruges, når man støber i rør. Samme info, han havde i butikken. Länk.

Det jeg vil vide er: Hvor mange liter finbeton går der til per m²/mm.

Det ville være fedt at få et link hvor det står. Og skriv gerne hvordan I fandt svaret.

Tak på forhånd mvh Micke.
 
Der bliver vel 23 liter per sæk. Bare at regne.
 
Jeg plejer at regne 13 liter per sæk, og det har passet godt
4 x 0,05 =0,2 200 liter
200 /13 = 15 sække
 
En sæk på 25 kg bliver ca. 13 liter færdigblandet beton. Til dit gulv behøves altså 400*0,5/13=15,4 sække. Altså 16 sække.

En mm per m² bliver 0,01*100=1 liter. Det svarer til 25/13=1,92 kg tørbeton. Til dit gulv behøves altså 4*50=200 liter, dvs. 200*1,92=384 kg. I sække regnet bliver det 384/25=15,4 sække. 16 sække igen ;)
 
4m² x 0,05meter dyb = 0,2 m3 liter = 200 liter.
200 liter / 13 liter sækken = 15,4 sække = 16st sække. For at præcisere.

Godt at man har jer som kan det "lilla" jeg ikke kan. ☺

Mange tak. Så ved jeg, at jeg skal købe 16st sække finbeton og 3st sække flydespartel, hvilket burde række til ca 1cm spartel.
 
Fejl af mig blev en toer i stedet for en etter. Et tip køb gerne en eller to sække for meget, ikke sjovt at stå der og du mangler en halv sæk til. Og man kan jo returnere uåbnede sække.
 
Synes I, det er værd at køre til byggmax tur og retur = 9 mil? Da det koster ca. 400 kr mindre der end hos den lokale byggevarehandel? Jeg har alligevel rabat der via arbejdet, men det er dyrt alligevel.
De har celleplast, armeringsnet, finbeton og flydespartelmasse hos byggmax også.

Godt eller dårligt som det plejer at blive kaldt. Ville I have gjort det?
 
Anus. Jeg plejer at handle alt i den samme byggeforretning, har konto og får således løbende rabat, ligger nu på 10%. Jo, man måske mister nogle kroner på visse ting, men jeg tror man tjener på det i sidste ende.
 
tid er penge.
 
En lille brasklapp:
Tænk på at beton har brug for en masse tid til at brænde/skrumpe inden man kan arbejde videre. Flydespartel brænder hurtigere. Rapid-flydespartel endnu hurtigere.
 
Er en uge for lidt for betonen at hærde, før man kan påføre spartelmassen? Eller skal man vente 2 uger?

Så mellem spartlingen og klinker er en uge vel nok?
 
Har hørt, at man skal vente et halvt år, når man har støbt med beton. Lidt overkill sikkert, men en uge kan du nok ikke få nogen seriøs til at sige, at det er ok.
 
B
støber du med færdigpose grov eller fin så kan man glemme det der med ventetid. bliver ikke så høj kvalitet på sådan støbning
 
Slipsats kan være passende i stedet for fin/grovbeton. Så kan du gå videre inden for nogle dage med flydespartel, og du kan egentlig støbe op helt med slipsatsen og springe flydespartlen over direkte.
 
Vi har kørt med Maxit Fibre Flow 4310 (hedder vel Weber et eller andet nu om dage) når vi har flydt. Billigt og helt ok for privatpersoner. Max tykkelse er vel 50 mm. Tørrer dog langsomt 1 uge/ cm hvis man skal lægge tæppe/tætningslag, men kan bruges relativt snart ved fliselægning uden tætningslag (som i entré).

Slipsats er jo et godt alternativ - det kan man vel bygge mere og ligger vel nogle tiere lavere i pris sammenlignet med 4310 har jeg for mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.