Hej,

Jeg har skaffet mig et garagetelt som er 6x6 meter i basen og 3,7 meter højt. Jeg føler, at jeg vil forankre det på en god måde, så det ikke blæser væk...

Jeg har nogle alternativer, som jeg overvejer.

1. Skære 100 cm armeringsjern til og bruge dem som teltpløkker.

2. Bruge jordankre og forankre stolperne i, tre på hver side (hjørne - midten - hjørne).

Hvad tror I holder bedst?

Teltdugen dækkes over med grus i underkanten for at forhindre, at vinden kommer ind i teltet.

Jeg lavede store "cirkusteltpinde" af vinkeljern og spidsede dem og svejsede en skive i den anden ende at slå på.
Sidder som et helvede og er lette at trække op :-)

Korvgubbe
Jeg har anvendt markspiraler og spændebånd til et 3x6 meters telt, det klarede både efterårs- og vinterstorme uden problemer.

Jeg købte 10 gängstavar 100 cm. Slår dem ned i hullet på ramfoden og smider en skive samt en låsebolt der. Sætter også et 75 cm jordanker i hvert hjørne. Det ville jo være fanden selv, hvis teltet stikker af.

Jeg støbte nogle fundamenter i hjørnerne og stak gevindstangen gennem rammen. Det er jo bare et par timers arbejde for at være sikker på, at teltet står tilbage, når man kommer hjem fra arbejde. ;)

Sådan, nu får vi se om teltet står tilbage :)

Købte 100 cm vinkelstål (30x30x3mm). Slå dem skråt ned i jorden, fastgjorde en strop i rammen og så den anden ende i stålet. I alt seks stykker spyd. Derudover et i hvert hjørne til teltdugen for at spænde dugen over rammen. Har fire spyd mere i beredskab.

Det skal blæse 18 s/m på torsdag, så vi får se :)

Stod det tilbage? :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.