Tænkte bygge et læskur i henhold til modellen/illustrationerne nedenfor:
Findes der nogen med lidt erfaring, som ved, om det er tilstrækkeligt, at jeg bruger 3x jordanker pr. lige sektion (som hver er omkring 2-3 meter) til 45x45 regler/stolper, som også skrues fast i terrassen i nederkant. Tænkte montere 28x45 staketribba overlappende på hver side af stolperne (ifølge denne guide).
Jeg fæster jo aldrig i facaden og er dermed lidt bange for, at det bliver vinglende, ustabilt og med tiden skævt, men håber, at det måske er nok, hvis jeg afrunder terrassens to vinkler/hjørner og fæster de tre sektioner i hinanden. Tanker?
45x45 er spinkelt, vil aldrig blive stabilt. Hjørnerne vil jo stabilisere det hele, men stolpen ved indgangene er jo den kritiske. Hvor højt over jorden er terrassen, med et jordanker + ordentlig fastgørelse i terrassen så højt som muligt burde kunne blive fornuftigt, hvis du får den øvre fastgørelse lidt op.
Jordankre vil blive ustabil, selv om stolperne skrues i terrassen. Ordentlige fundamenter på 80 cm er det eneste, der vil gøre det nogenlunde stabilt. Og 70x70 minimum. Hjørnerne stabiliserer, så det ikke bliver skævt over tid, men det vil stadig være ustabilt i enderne.
Ok, tak for svar. Så er jeg nu i stedet inde på større stolper, måske 70 som foreslået her, og forankre i jorden bedre. Jeg overvejer håndmonterbar skruvpåle, typ disse. Det burde vel fungere lige så godt som sokler (lyder som meget mindre arbejde, og mindre ødelagt overflade), men har I nogen forslag til mindste længde for at få det nogenlunde stabilt (finns alt fra 0,65 til 3,2m)?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.