Vi kom over 2 døre med karm, der passede vores mål. Men det jeg glemte at tjekke var dybden af selve karmen. De vi har på de øvrige døre er ca. 6,5 cm, mens denne karmen er 9,5 cm. Så det bliver 3 cm ekstra.
Kan man skære en del af karmen, så den passer, eller er det umuligt? Tænker på den del, hvor der ikke er huller. Se billede
Et andet spørgsmål, vi har en dørkarm, der passer 9x21. Vores huller er 8x21. Kan man skære den lille karm, så den passer de nye mål?
Mener du at kløve karmen, fjerne det orange-markerede og derefter sætte det sammen igen?
Hvordan sidder hængsler og låseblik i forhold til det, du vil fjerne?
Det går jo i princippet, men jeg ville have købt passende karme. Den som er for bred 9x21 går jo, hvis du kan håndtere en stiksav for at gøre den smallere, men har du dør i de rigtige mål?
Mener du at kløve karmen, fjerne det orange-markerede og så sætte det sammen igen?
Hvordan sidder hængsler og låseblik i forhold til det, du vil fjerne?
Jeg mener, at man kløver, så alt til højre for det orange forsvinder. Så sliber til og maler. Hængsler og låseblik sidder på siden, hvor hullerne er. Så der er kun træ på den anden del, så at sige.
Sammenligner vi med vores anden karm, som er smallere, ser den nøjagtig ligesådan ud bortset fra, at delen er smallere end den, vi har købt, som er dybere. Laster op billede af den smalle
Det går jo i princippet, men jeg ville have købt passende karme. Den, der er for bred 9x21, går jo, hvis du kan håndtere en stiksav for at gøre den smallere, men har du døren i de rigtige mål?
Har ikke økonomi lige nu til at købe nye desværre. Skal købe nye senere, men lige nu har vi bare brug for at få sat en dør op.
Vi har døre, der passer